Ако си мислите, че изпращането на вашия смартфон с Android в официалния сервизен център на производителя означава, че данните ви ще бъдат в безопасност, помислете отново.
Разбира се, това е на пръв поглед по-безопасен вариант от избора на съмнителен сервиз за телефони със счупени, мигащи неонови светлини. Но в официалните сервизни центрове все още има любопитни хора, които се изкушават да разгледат съдържанието на вашето устройство, както навсякъде другаде.
За щастие има стъпки, които можете да предприемете, за да защитите данните си, докато телефонът ви се ремонтира.
Създаване на резервно копие на данните ви
Ако искате да запазите нещата прости, най-добре е да използвате Google One за архивиране на телефона си.
Всеки акаунт в Google включва 15 GB безплатно място за съхранение в облака, така че в зависимост от това колко данни трябва да архивирате (и колко място използвате в момента в другите услуги на Google, които използвате), може да се наложи да преминете към план с допълнително място. За да архивирате данните си:
1. Инсталирайте приложението Google One, ако все още го нямате.
2. Отворете приложението и докоснете Съхранение.
3. Изберете иконата на зъбно колело до Резервно копие на устройството.
4. Докоснете Управление на архивирането, за да изясните съдържанието, което ще бъде архивирано.
5. Изберете Back up now (Архивиране сега).
Google архивира повечето от основните ви данни, като например настройките на устройството, снимките и видеоклиповете (стига да ги управлявате в Google Снимки) и дори текстовите съобщения и регистрите на повикванията. Но не всичко може да бъде запазено.
Така че, ако имате жизненоважни данни в отделни приложения, които не искате да губите, ще трябва да използвате функцията за архивиране на всяко приложение (ако е приложимо), за да архивирате данните си и да ги възстановите, след като телефонът ви бъде поправен.
Имате смартфон на Samsung? Използвайте режима на поддръжка
Ако телефонът ви Samsung се нуждае от ремонт, активирайте режима за поддръжка, преди да го изпратите. Това ще накара телефона ви Samsung да изглежда така, сякаш е бил върнат към фабричните настройки на устройството, с изключение на иконата „Режим на поддръжка“ в лентата на състоянието.
Това е всичко! Можете да заобиколите останалите стъпки (освен ако нямате SD карта в телефона си) и да го изпратите за ремонт. Най-важното е, че данните ви са недостъпни за техниците, работещи с вашето устройство.
Изтриване на профила на eSIM или изваждане на SIM картата
За да избегнете заплахата от подмяна на SIM картата, трябва да премахнете всички следи от вашия SIM профил. За да премахнете eSIM профил от устройството си:
1. Отворете приложението „Настройки“.
2. Докоснете Мрежа и интернет > SIM карти.
3. Изберете Изтриване на SIM карта.
За физическите SIM карти просто извадете картата от телефона
Премахване на SD картата (ако е възможно)
За повечето устройства можете да направите това, като отидете в Настройки > Хранилище > Откажете монтирането на SD картата > OK. След това извадете SD картата от слота за SD карта на вашето устройство.
Нулиране на фабричните настройки на телефона
Собствениците на устройства, които не са от Samsung, ще трябва действително да възстановят фабричните настройки на устройството си. Въпреки че процесът на фабрично нулиране на телефон с Android се различава при различните модели, той изглежда по следния начин:
1. Отворете приложението Настройки.
2. Изберете опциите за нулиране.
3. Докоснете Изтриване на всички данни (фабрично нулиране).
Нулиране на фабричните настройки на счупен телефон
Въпреки че има повече от един начин за нулиране на фабричните настройки на телефон с Android, който е напълно неизползваем, най-лесното решение е да нулирате фабричните настройки на телефона от разстояние чрез приложението Find My Device на Google. Разбира се, можете да получите достъп до Find My Device и чрез всеки уеб браузър. За дистанционно нулиране на фабричните настройки на телефона чрез приложението Find My Device:
1. Отворете Find My Device в уеб браузър.
2. Изберете иконата на телефона си в горната част на страницата.
3. Изберете ИЗТРИВАНЕ НА УСТРОЙСТВО.
4. Прочетете отказа от отговорност за това какво ще се случи с данните ви, след като изберете да изтриете устройството си.
5. Изберете отново ERASE DEVICE, за да изтриете устройството от разстояние.
Никога не е ясно кой отремонтира смартфона ви
Никога не бихте позволили на непознат да преглежда снимките, видеоклиповете и финансовата ви информация – защо да давате тази възможност на техниците, които извършват ремонт? Заключете телефона си с Android, преди да го изпратите за ремонт, и избегнете всякакви непредвидени, злонамерени изненади.