Идва краят на първото десетилетие на 21 век и анализаторите на IT пазара вече правят своите прогнози за следващото. 10-те години бяха сравнително трудни за бизнеса. Светът трябваше да се справи с глобална икономическа криза, допълнена от няколко големи природни катастрофи. Компаниите трябваше да работят на по-бавни обороти поради липса на достатъчно финансиране. С малко ресурси трябваше да се постигне много. Бъдещето, обаче, може би крие доста интересни неща. Според Computerworld.com пред всяка технологична компания има четири стъпки, които трябва да бъдат изпълнени, за да се гарантира нейното успешно влизане в новото десетилетие.
Картографиране на бъдещето
Ясно е, че дори следващите пет години ще крият драстични промени. Компаниите трябва да се опитат да разберат какви точно ще са те, да направят карта на бъдещето и да убедят своите служители в правилния избор за пътя, който им предстои.
Овладяване на информацията
Очаква се, че до 2020, светът ще трябва да се справи с 35 трилиона GB информация, а според Марк Хърд, например, още в следващите четири години ще се сблъскаме с количество информация двойно по-голямо от сегашното. В следващото десетилетие няма да има нещо, което да не знаем. Компаниите трябва да се научат да овладяват потока от информация и да го използват за постигане на целите си.
Мобилизиране на масите
Според много анализатори, един от главните източници на полезна информация в бъдещето ще са самите потребители. Компаниите трябва да извличат данни за това как те прекарват свободното си време, за да са сигурни, че продуктите, които правят, отговарят на техните нужди. По-този начин хората извън организациите ще помагат на хората вътре да изпълнят заплануваните си цели.
Модернизиране на маркетинга
Много икономисти твърдят, че най-важният “изъм” в момента е индивидуализмът и компаниите трябва да изготвят такива маркетингови стратегии, които биха задоволили отделния потребител и да наблягат именно върху индивидуалните му потребности.
Discussion about this post