В днешно време мобилните игри станаха много популярни, а производителите се надпреварват да предлагат различни игри за различни видове устройства. Използването на електронни игри в мобилните устройства се превърна в специален жанр за производителите. Разработчиците трябва да се справят с много проблеми. Екранът е малък, бутоните са по-малки, процесорът е бавен, но резултатът трябва да бъде на върха! Съдържанието на устройството се счита за не по-малко важна функция от броя на мегапикселите на екрана до размера на паметта. Така производителите прибягват към все по-добре обмислен подход към избора на игри, които ще бъдат инсталирани в завода. Те трябва да бъдат преди всичко интересни, трябва да подчертаят някоя от техническите характеристики на телефона, в допълнение към позиционирането на устройството. Като цяло, скоростта на мобилния процесор от 1 GHz може да бъдат един вид трамплин, за създателите на игри, които ще имат такова ниво, че наистина ще впечатлят производителите на мобилни телефони и по този начин игрите ще получат шанс да се превърнат в нов катализатор за развитието на мобилните технологии. И да повторят историята на персоналните компютри. В мобилните телефони това вече частично се е случило. При това Java е добре поддържана в спецификациите от най-големите производители на телефони, разработчиците на игри под Java, самата компания Java и производителите на клетъчни телефони, работят отлично. Оказва се, че без купуване на следващия модел телефон, потребителят не може да работи на Java-игра с хубава графика и нови функции. Така че сега се опитайте да кажете, че игрите не са двигател на прогреса В комуникаторите бъдещите игри ще се предоставят още по-трудно. Qualcomm публикува наскоро плановете си да пусне нов чипсет, според който до 2013 г. мобилни устройства, например за Windows Mobile или Android ще бъде в състояние да поддържат нивото на днешните конзоли Xbox 360 или PS3.
Какви могат да бъдат тези игри? Възможно е, участие в една игра и с помощта на прозрачни очила с микропроектор и видеокамера, геокординати, WiMAX-мрежи. Днес все повече игри са се продават чрез електронни каталози, които са интегрирани в техните собствени устройства. Ovi, Android Market, Apple Store или Windows Marketplace са отлични примери за това. Цената на съвременните мобилни игри за комуникатори варират от 1 до 40 и повече долара. Средната е около $ 15. Но колкото по-мощни стават устройствата, толкова повече ще струва и играта. Следователно, средната цена на игрите за мобилни устройства през 2013 г. може да започват от $ 40.
Що се отнася до метода на дистрибуция. Електронни каталози са идеалният начин да доставят директно играта до потребителя, така че това е малко вероятно да се промени в скоро време. Допълнителен растеж на пазара се очаква от аксесоарите за игра. Колкото и добър да бъде един комуникатор, доброто съчетаване на работата му с удобен контрол в играта е малко вероятно да успее. Повечето съвременни производители на аксесоари вероятно вече се замислят за това. Нужни са компактни и леки манипулатори, нови сензори, усъвършенствани алгоритми за разпознаване на видео и ултра ниска консумация на енергия. Изглежда в крайна сметка игрите са неразделна част от живота ни и производителите разбират това перфектно. И ако всичко е въпрос на „мобилизиране“ изглежда, че разработването на мобилни игри ще просперира и игрите за тези мобилни устройства, ще се различават значително през следващите няколко години, а техническия прогрес може единствено да ни радва.
Discussion about this post