Рекламното съдържание е неизменна част от популярните сайтове и услуги в интернет пространството. Независимо от мнението ви за подобни съобщения е факт, че това е водещ източник на приходи за много компании. Колкото по-активни сме онлайн, толкова повече следи оставя дигиталното ни съществуване,.
Тази информация може да се използва за таргетиране с реклами, но също и да изложи на риск сигурността на потребителите. Огромните мрежи за тази цел са създадени да ни предпазват, но е факт, че все повече представители на частния и правителствения сектор ги използват срещу нас. Израелска компания Insanet демонстрира и как може да се изпрати шпионски софтуер, чрез онлайн рекламните мрежи.
По този начин целевите съобщения могат да се превърнат в троянски коне за инфектиране на смартфоните и компютрите. На този етап няма ефективно срещу за защита срещу тази кампания, съобщава TheConversation. Още по-неприятното е, че израелското правителство е позволило на Insanet да продават технологията на други компании.
Името на програмата е Sherlock, която не се нуждае от подмамване на потребителите да кликнат на зловреден линк. Специфична особеност е, че атаката се възползва от уязвимост на рекламните мрежи, а не на самите устройства.
Новият шпионски софтуер e способен проникне незабелязано и да извършва наблюдение, копиране и предаване на данни към външни източници.