FarmVille се превръща в нещо като тютюнопушенето, смятат експерти. Както много хора казват, че мразят цигарите, но продължават да ги пушат, така и хиляди от хората, които играят FarmVille признават, че играта е скучна, но въпреки това не могат да се откажат от нея. Защо се получава този ефект? Ето, какви са двете причини за този феномен, според Cnn.com.
Първата причина е масовата реклама, съпътстваща играта. Социалната мрежа Facebook буквално навира рекламите в лицата ни, а самото стартиране на играта става мигновено – натиснем ли рекламата, сме вътре в нея – готови да посеем виртуалната си реколта. Не само Zynga рекламира продукта си, обаче. Ние самите го правим. Публикувайки на стената си постиженията в играта, ние караме и нашите приятели да се опитат да постигнат същото.
Втората, и не толкова очевидна, причина е, че докато играем играта, ние се чувстваме социално ангажирани към останалите играчи. Не можем да не играем, защото така ще страдат нашите виртуални “колеги”. Самият напредък в играта зависи от броя на нашите приятели и от помощта, която ни оказват. Спомняте ли си, когато стените ни във Facebook бяха буквално заринати със спам от FarmVille. След като от Facebook се погрижиха това да не продължава, много играчи отбелязаха по ниски резултати в играта. Това говори достатъчно добре за факта колко зависят един от друг всичките потребители на социалните игри и как те не биха струва нищо ако не съществуваха социалните мрежи.
Discussion about this post