Измина доста време от началото на „революцията“ в IT индустрията, наложена с масовото навлизане в ежедневието на потребителите на мобилните усройства като заместител на компютъра.
Това предизвика редица промени в мисленето и начините на работа и забавление, които промениха и бизнеса, който предлагаше досега формите за тях. Като основен лидер в доставката на софтуер за потребителски и бизнес компютри в продължение на десетилетия, Microsoft се оказаха в позиция на догонващи, тъй като не успяха да се трансформират достатъчно бързо в новите условия.
Според някои анализатори, това „забавяне“ всъщност е било добре премислено, за да е сигурно, че компанията навреме ще поеме най-правилният курс на развитие според очакванията на потребителите.
Всички се убедиха, че процесите бяха много динамични и дори от лидерът Apple в предлагането на мобилни услуги и устройства се очакват отново иновации, за да може да продължи да доминира на пазара и в бъдеще.
Много от поддръжниците на Micosoft обаче се питат дали ситуацията с Microsoft от последните години е нормална. Според медийните експерти от Buzz Feed няма нищо тревожно. Ето защо е така според тях.
1. Ако погледнем назад в историята на компютърните техологии ще видим, че почти винаги създателят на някаква нова тенденция в този бранш е бил впоследствие изместван. Така се случи с компютърния бизнес на IBM, така и Microsoft успя да се наложи като софтуерна компаия след съвместния проект с IBM за операционна система за техните компютри.
2. Пред Microsoft предстои сериозна трансформация от софтуерна компания към копания която предлага устройства. В тази насока дори има шеговити изказвания на анлизатори, които твърдят, че името „Microsoft“ сега трябва да се промени на „Microdevserv“ („Micro-Devices-Services”, тоест „Мико-устройства-услуги“).
Подобна трансформация обаче не е лесна и изглежда съвсем нормално за компания като Microsoft да прави нещата бавно, но качествено, за да е сигурна, че ще остане сред водещите IT компании, без да рискува настоящите си печалби и позиции.
3. Когато се говори за лидерство в IT при настоящите условия на пазара, трябва да се има предвид, че бизнесът с операцинни системи и приложенията за тях са различни от предлагането на услуги, пазарът на които е силно динамичен. Това отправя редица нови и непознати до момента предизвикателствата пред Microsoft. А предвид, че днес услугите се създават в облака и потребителите могат да се възползват от тях почти веднага, може да се каже, че Стив Балмър и компания се справят доста добре за подобен вид коренна промяна на бизнеса.
4. Усторйствата, които са част от екосистемата на облачните услуги днес се променят много трудно. Да, производителят може да добави аксесоари и да актуализира фърмуера след излизането на устройството, но винаги трябва да се мисли за следващите версии на продукта, за да се привлича вниманието на потребителите.
5. Предвид силната конкуренция, единственото, което се очаква от Microsoft е те да задържат сегашния курс и позиции докато успеят да завоюват позиции на пазара на таблети. А те правят точно това и е напълно обяснимо, че не се отказват от развитието на Surface RT въпреки силните критики на анализатори и потребители. Все пак, успехът трябва да се гради трайно, ако и това да става трудно и бавно.
Discussion about this post