Instagram е предпочитана платформа за инфлуенсърите и едно от най-популярните приложения. Потребителите винаги са си задали въпроси свързана с начина, по който се препоръчва съдържание в профилите ни. Много хора продължават да се интересуват как точно Instagram показват определени постове в различните акаунти.
Официалния блог на приложението разкрива повече детайли за скритите процеси, на които са базирани алгоритмите на Instagram. В голяма степен съдържанието, което виждаме в основния фийд, Stories, Explore и Reels секциите е базирано на данни, идващи от самите потребители.
Така например историите се класират съобразно това колко често се преглеждат актуализациите на профил, дали има взаимодействие с директно съобщения или харесване на Story. Успоредно с това приложението търси различни връзки между профилите, опитвайки да разбере кои са вашите приятели, членове на семейството и др.
Препоръките в Instagram Reels извличат сходни потребителски данни за нещата, които харесвате, запазвате, споделяте. Взаимодействията с другите публикации ще определят какво ще виждате за в бъдеще в своя профил. Визуалните изображения и аудиото, използвани във видеоклиповете също имат значение за алгоритмите на Reels.
На практика всяка една категория на приложението използва различен механизъм за препоръчване. Компанията постоянно добавя нови функции и възможности за контрол. С тях може да персонализирате своето изживяване като Close Friends, Favorites и Following.