Алгоритмите са интегрален елемент от социалните мрежи и търсачките, които ги използват за бързо и лесно предоставяне на данни. Приоритетната им цел за предоставяне на информация невинаги съответства на реалните нужди на потребителите. Вероятно ви е направило впечатление, че колкото повече разглеждате дадена информация, толкова повече сходно съдържание ще виждате в интернет.
Всички публикации и препоръчвани постове в приложения и онлайн платформи са предварително селектирани от компютърни системи. Предоставяната информация има важно значение за формиране на мнения и нагласи на потребителите. Това е причината много хора всеки ден да стават обект на манипулации или сблъсък с фалшиви новини.
Анализаторите дори поддържат тезата, че социалните мрежи имат повече контрол над хората, отколкото всеки един диктатор. Модерните онлайн платформи и търсачките са изключително полезни в агрегиране на огромно количество информация съобразно отделните заявки.
Oсновните цели на алгоритмите са да предоставят подходящи данни, както и да допринасят за максимизиране на кликвания, и споделяне на информацията, съобщава PsychologyToday. Tова също означава, че съдържанието се приоритизира на базата на предходната ви история. Качеството на самата информация не е толкова важно, колкото неговата приоритетна цел.
Софтуерните алгоритми на популярните услуги ни фокусират върху съдържанието, което искаме да консумираме най-много. Докато го правят активно се опитват да ни направят по-предвидими в своя бъдещ избор. Пълният цикъл донякъде се затваря и с постоянното повтаряне на сходно съдържание, което ограничава гледната ни точка и общия мироглед.