Профилите в Gmail са важен елемент от ежедневната комуникация и връзката с бизнеса. Натрупването на твърде много данни се превръща в проблем за все повече потребители. Създаване на резервно копие на кореспонденцията в Gmail на компютъра е едно от практичните решения. За да го направите, следвате следните стъпки:
Отворете началната страница на Google и кликнете върху снимката на профила
1. Изберете Manage your Google Account.
2. Кликнете върху Data & Privacy.
3. Потърсете менюто “Download or delete your data”.
4. След това кликнете върху “Download your data”.
5. От възможните опции изберете Mail опцията.
6. Изчакайте докато се създава Export файла.
След като изтеглите цялата история на имейлите в Gmail може да изтриете съобщенията от входящата кутия, за да освободите пространство. Подходящ съвет е да копирате архива на повече от едно устройство за съхранение. Повтаряйте този процес периодично, за да премахвате ненужната информация от Gmail.
Един от проблемите с архивирането на данни в Gmail е факта, че файловете се запазват във .mbox формат. Това затруднява отварянето на архивите на компютрите, тъй като се изисква външно приложение. Популярни имейл клиенти като Mozilla Thunderbird предлагат подобна функционалност, съобщава BGR.
След като инсталирате ще може да отворите архива от Gmail. Ето как да го направите:
1. Първата стъпка е да кликнете върху “Account Settings” в приложението.
2. Изберете “Browse” до “Local Directory” за достъп до .mbox файлове на Google.
3. За да изберете папката, в която е резервното копие на Gmail кликнете Select Folder.
4. Накрая рестартирайте Thunderbird, за да се запазят промените. След това ще имате достъп до имейлите в Gmail от Thunderbird.