Рекламното съдържание е водещ източник на финансиране за бизнес империите на Google и Facebook. Внушителният достъп до лична информация, която имат компаниите се превръща в машина за пари. Приходите на технологичните гиганти от реклами достигат десетки милиарди годишно. Агресивните кампании на Google и Facebook, обаче често предизвикват критики сред потребителите.
В центъра на широки дискусии се озова YouTube, които през последните месеци предизвикаха широко недоволство онлайн. Причината са систематичните усилия да се спрат блокерите за реклами в популярната услуга. След това Google бяха обвинени, че дори забавят скоростта на зареждане на клиповете в YouTube в конкурентни браузъри.
Тези действия също са част от плановете на компанията да накарат повече хора да използват Chrome и YouTube Premium. Популярните блокери на реклами все още са ефективни срещу новите алгоритми на услугата. Ако искате да сте още по-прецизни има как да спрете конкретни реклами в своя профил, съобщава HowToGeek.
Трябва да изберете малката икона “i” в левия ъгъл на екрана, точно над бутона за спиране и паузиране. След като кликнете символа ще се отвори “My Ad Center” менюто с повече данни за рекламата. Изберете “Block Ad” в горната част, за да спрете съответното съобщения.
От раздела “Ad Settings” може допълнително да конфигурирате своите настройки. Докладването на съобщения с обидно съдържание също може да стане от същия прозорец.