Днес всичко, от идеите до новините, се разпространява чрез социалните мрежи. Така че е много важно да разберем процеса, благодарение на който можем да измерваме и прилагаме влиянието си онлайн. Интересното в случая е, че можем да го правим през приложения като FarmVille. Това показват последните проучвания в областта.
В последните години редица изследвания доказаха, че данните от игрите и социалните мрежи дават най-пълна представа за ефекта на мрежата. В едно такова проучване, изследователите са имали за цл да установят точно кога дадено приложение във Facebook става влиятелно и популярно. Отговорът е при 55 изтегляния на ден.
Приложенията във Facebook са от най-разнороден характер, но само някои от тях са станали наистина известни и имат милиони фенове. Най-интересното е, че повечето от известните приложения не са рекламирани изобщо. Популярността им нараства като вълна – колкото повече потребители ги инсталират, толкова повече потребители разбират за тях.
Така, за да измерите влиянието си в мрежата просто трябва да проследите колко хора от приятелския ви кръг инсталират и след това разпространяват дадено приложение или игра например. Според специалистите по ПР, повечето потребители влияят пряко на около 10% от социалните си приятели. Ето защо, ако искате да изградите наистина успешен продукт или да прокарате идея, добре е да разполагате със сериозен кръг последователи.
Дали това „универсално“ правило важи за всички обаче? Според изследователите винаги съществува сериозен шанс даден потребител просто да подмине предоставената му покана. Шансът в повечето случаи е 50 на 50. Влиянието на социалните мрежи върху самото приложение зависи и от неговия характер, но се наблюдават и странни феномени. Така например дадена игра може да стане също толкова популярна кота изпращането на цветя и прегръдки на стената на приятел. Учените все още не могат да обяснят това явление.
То обаче не трябва да ви притеснява или да влияе на отношението ви към мрежата. Във Facebook има достатъчно добри примери за изграждане на цели магазини и марки върху първоначалната идея за приложения или промотирането на дадена компания чрез забавна социална игра. Това е поредното доказателство за все по-силното влияние на социалните мрежи върху нашия живот.
Discussion about this post