Загубените файлове може да доведат до много проблеми, но хубавото е че ако се опитате да си ги върнете има голям шанс да успеете да ги възстановите. От Make Use Of ще ни покажат няколко трика за възстановяване на изтрити или повредени файлове, създадени с Microsoft Office.
1. Използвайте Document Recovery
Office 2016 има вградени функции за възстановяване на документи в случай, че софтуерът се затвори неочаквано. Това е най-простият метод, така че е разумно да опитате с него преди да предприемете по-сложни действия.
Ако не виждате Document Recovery прозореца, отидете в File > Manage Document > Recover Unsaved Documents. Всички документи, които софтуера може да възстанови ще присъстват като ASD файлове. Имайте предвид, че файловете са без етикет, така че ще трябва да ги търсите по датата.
2. Временни версии
Документите, които са били повредени или изтрити, понякога имат временни версии, които съдържат съдържанието на оригинала. Тези временни файлове обикновено са скрити от потребителя, но те лесно могат да се намерят.
В лентата за търсене въведете File Explorer Options и от резултата отворете съответния Control Panel. Отворете таба „View“. След това намерете радио бутона „Hidden files and folders“ в секцията „Advanced settings“, включете опцията „Show hidden files, folders and drives“ и отидете до папката, в която са повредените или изтрити файлове. Тук можете да потърсите файловите имена, които започват или завършват с разширение TMP.
След като намерите файла, който отговаря на вашите очаквания по отношение на размера на файла и датата, преименувайте го и сменете разширението с DOCX. Отворете го и вижте дали това е файла, който търсите, като не забравите да се върнете и да изберете опцията „Don’t show hidden files, folders of drives“.
3. Проверете кошчето
Този съвет може да изглежда очевиден, но лесно се пренебрегва в паниката. Освен ако наскоро не сте го изпразвали, Recycle Bin съдържа всички файлове, които наскоро са били изтрити.
4. Използвайте инструменти на трети страни
Ако сте готови да използвате инструмент на трета страна, добре е да имате предвид че изборът ви е богат, но не всички програми за възстановяване на файлове са еднакво ефикасни. Easy Office Recovery и Recuva са два инструмента, на които може да се доверите.
5. Вземете превантивни мерки
Отворете програмата Office и отидете до File > Options. Отворете секцията Save и се уверете, че за опцията „Save AutoRecover information every _ minutes“ е избран малък интервал от време и има отметка до „Keep the last autosaved version if I close without saving“. След това отидете в секцията „Advanced“ и намерете „Save“. Тук сложете отметка до „Always create backup copy“.
Вижте три начина да използваме Office 2016, за които може би не знаете
Discussion about this post