Всички знаят какво представлява Google AdWords. Това са ‘спонсорирани връзки’, които се появяват заедно с резултатите от търсенето, и са едни от най-икономически ефективните начини за рекламиране в интернет. Google AdWords е оптимална рекламна услуга, тъй като заплащането за нея се извършва само при кликване от страна на потребителите върху рекламата ви, тоест, при посещение на рекламирания от вас уеб сайт.
Рекламите от AdWords се показват до резултатите от търсенето с Google, извършвано от потребителя, когато за целта той използва някоя от ключовите думи на рекламодателя. По този начин се рекламира пред аудитория, която вече проявява интерес към този бизнес.
Услугата е много удобна, но трябва да се ползва правилно. Някои компании, поради незнанието си, слагат прекалено много ключови думи, само и само да получават повече кликвания. Това обаче им струва пари, без да има гаранция, че потребителят ще се заинтересува от техния бизнес.
Мashable предлага няколко полезни съвета, които ще ви бъдат от полза, ако решите да се ползвате от тази рекламна услуга на Google, и разбира се да спечелите.
Как да започнете
Преди да започнете, трябва да осъзнаете нещо важно: „Успешното прилагане на AdWords изисква много усилия, но има опасност да се превърне в загуба на време. Затова трябва да се уверите, че тази услуга се вписва във вашите приоритети”, казва Крис Кон, основател на MightyNest.com.
Неговата компания използва AdWords, за да привлича потенциални клиенти за онлайн магазина. „Тъй като подобна дейност измества приоритета от други дейности, уверете се, че си струва усилието.”
Ето какво споделя в тази връзка Тимоти Томас – бизнес консултант на малки фирми за създаването на успешни AdWords кампании. „Не харчете пари от бюджета, а използвайте инструментите, които се предоставят стандартно с AdWords, за да се научите как работи магията.”
Според него, компаниите трябва да продължат със своите стандартни SEO практитки, за да не загубят високите си резултатит в търсачките, и едва след това да започнат оптимизация на AdWords. „Не е разумно да купувате реклами в области, където вече сте класирани нависоко в резултатите от търсачката. Вместо това, помислете с какво бизнесът ви е уникален и се опитaйте да се възползвате максимално от тези ключови думи. Едва тогава платете за по-предни позиции в търсачките.”
AdWords и SEO вървят ръка за ръка
Оказва се, че при всички компании от малкия бизнес е много важно умелото свързване на традиционното SEO с AdWords кампаниите. Според Джордан Шафел, съ-основател на Say It Visually – една компания, която произвежда анимирани видео материали за обучение и демонстрации – съществуващите усилия за SEO са от ключово значение за успеха на AdWords кампаниите.
„Наскоро се наложи да преработим нашия сайт, като вече мислехме за AdWords”, споделя Шафел. „Ние озаглавихме и поставихме тагове на всичките си видео клипове според идеята на нашата AdWords кампания. По този начин можехме да разчитаме на значително количество кликания, от които да печелим от AdWords. Ако си бяхме позволили да изключим едно или две парчета от SEO пъзела, определно щяхме да имаме чувствителни загуби. ”
Стратегията на Шафел почива на факта, че ако Google може да намери съответствие на ваша реклама с някое потребителско търсене, вие ще спечелите, без да се налага да плащате. Така че ако компаниите трябва да правят нещо, то е да се опитват да стеснят обхвата на способността на Google да представя ‘естествено’ вашата реклама.
Ето защо, ако AdWords ключовите ви думи са вградени в HTML кода на вашия сайт, то вие вече ‘владеете’ положението, и не се налага да плащате на Google за реклама.
Оптимизация
Дори и да имате добра AdWords кампания, винаги има какво да се подобри. Например, Тимоти Томас разказа случая с една инженерна компания, която е специализирана в производството на LED осветление.
Клиентите на тази компания били професионалисти, но много често се получавали нежелани резултати за коледно осветление, Xbox контролери, и LED телевизори, които измествали техните реклами.
Като опитен консултант, Томас започнал да елиминира ключови думи, които пречели. Той започнал да поставя ключовите думи да излизат само в точни фрази, и по този начин започнал с всеки изминал ден да блокира от резултатите ‘негативните’ за компанията думи като ‘коледа’, ‘автомобил’, ‘плейстейшън’, както и всички варианти на думата ‘телевизор’.
Според Томас, подобна стратегия е от ключово значение за овладяването на AdWords, тъй като ако не се отделят поне по 15 минути на ден за ‘настройването’ на AdWords, подобна рекламана кампания може буквално да ‘изяде’ една компания във финансово отношение.
Discussion about this post