Интернет и социалните мрежи промениха много неща, но не всичко. От Mashable твърдят, че ако не успеете да направите добро първо впечатление, няма как да имате успех дори и при виртуалните срещи с потребители в мрежата.
Първите впечатления може да оставят незаличими следи дори когато са създадени онлай, подобно на срещите и контактите в реалния живот. Ето защо, в ерата на социалните медии, снимката на вашия профил може да изиграе важна роля за начина, по който другите ще ви възприемат.
Една страхотна ваша снимка във Facebook, Google+, LinkedIn или Twitter може да впечатли вашите онлайн приятели, дори и онези, които вече познавате. Тя може да бъде важна и когато правите нови запознанства или искате на създадете добро впечатление при кандидастване за нова работа.
Ето някои насоки за това как да създадете добра снимка за профила си, която да ви представя само в добра светлина.
1. Използвайте актуална ваша снимка
Има практически причини за използването на актуална ваша снимка. Например, представете си, че хората се стремят да се свържат с вас, а вашето име е много често срещано и при едно търсене в мрежата те няма да бъдат в състояние да ви идентифицират с вашата снимка. Разбира се, може да използвате вторични изображения в профила си като на Facebook Сover photo за семейни снимки и други снимки, които хвърлят светлина върху вашите интереси.
2. Помолете някой да ви снима
Най-добри резултати се получават когато някой друг ви снима. Когато вие си взаимодействате с друго лице, израза на лицето ви изглежда по-естествено и ангажирано. Препоръчително е да направите няколко снимки с различно изражение на лицето. Започнете със снимка, на която не сте усмихнати, след това такава, на която леко се усмихвате и накрая направете една, на която сте с голяма усмивка. След като си харесата снимка може да направите леки корекции ако намирате за необходимо докато получите идеалния резултат.
3. Поддържайте ниво на професионализъм
Социалните медии са важно средство за насърчаване на вашите професионални умения, особено ако сте независим изпълнител или собственик на малък бизнес. За да се популяризирате успешно, създайте ваша снимка, която е подходяща за областта, в която работите.
4. Акцентът трябва да е върху лицето ви
Снимката за вашия потребителски профил, трябва да ‘съобщава’ кой сте и най-добрият начин да направите това е да запълните по-голямата част от нея с лицето си. Избягвайте натоварен фон и разсейващи дрехи и бижута и се уверете, че очите ви са в центъра на снимката. Използвайте фон, който отразява областта, в която работите. Дори ако решите и изберете интересен фон, той не трябва да е по-интересен от вас. Препоръчва се да сте най-малко пет метра от предната част на фоновите елементи и да използвате сравнително малка дълбочина на полето, за да замъглите фона.
5. Вземете предвид светлината
Ако снимате навън, избягвайте пряка слънчева светлина. А когато снимате вътре трябва да избягвате силна светлина, тъй като в тези случаи се получават тежки сенки. Когато се появят сенки под очите и носа, резултата не изглежда добре, а очите изглеждат по-дълбоки от колкота са. Имайте предвид, че очите са много важни. Това е една от най-изразителните части от снимката, и ако това се загуби, губите и вие.
Светлината от прозореца и светлината от лампа, която свети от малко по-голям ъгъл са добри източници на светлина за снимки. Ако светлината е прекалено силна, използвайте полупрозрачна с неутрален цвят завеса, за да я разпространите. Важно е тена на кожата ви да изглежда естествено в снимката за профила ви, така че какъвто и да е източника на светлина, който използвате, уверете се, че настройката на баланса на бялото на вашия фотоапарат съвпада.
6. Изберете най-подходящото фокусно разстояние
Използвайте фокусни разстояния някъде между 70 -135мм. Те са едни от най-подходящите за заснемане на портрет в близък план. Ако използвате по-къси фокусни разстояния, това може да доведе до перспективни изкривявания. Това не значи, че по-късите фокусни разстояния са абсолютно забранени.
7. Изберете подходяща бленда
Друго, на което трябва да обърнете внимание е изборът на подходяща бленда. Контролът върху блендата определя каква част от равнината ще бъде представена на фокус и каква част от нея ще бъде дефокусирана. За да акцентирате върху обекта, без да ангажирате вниманието на зрителя с нищо друго нужно трябва да зададете по-малка цифра за блендата (f/2.8-f/4).
Discussion about this post