LinkedIn е мечтата на хората, работещи с Интернет – лесен начин да се запознаеш и да се свържеш с милиони бизнесмени и хиляди работодатели. И въпреки това все още много от тези, които имат профил в бизнес-мрежата, не се възползват от всичките ѝ възможности, повечето от които са безплатни, информират BusinessWeek. За да имаме успешни работни контакти чрез сайта не е достатъчно само да си направим профил, а трябва да се задълбочим малко повече.
Профилът е едва началото. За да излезем наистина на „арената“ на онлайн-брандовете, да разширим бизнеса на предприятието си, или просто да си намерим работа, е добре да използваме различните възможности на сайта. За целта е необходимо да следваме следните препоръки:
Профилът ни
1. Името
Винаги използвайте „бизнес“ име – това, с което ви познават хората, с които работите.
2. Заглавие
То дава огромна възможност за реклама, защото само снимката и думите под нея са видими за потребителите, които търсят в LinkedIn. То е като ваше „заглавие“ – представя сферата и специалността ви.
3. Снимка
Непременно си сложете! Снимката ви не трябва да е несериозна, добре е да е портретна и да обхваща главата и раменете. Все пак един кадър от миналогодишния плаж няма как да говори за вас като за отговорна бизнес-личност.
4. URL
Щом си направите профил в LinkedIn, вие можете да го използвате вместо бизнес-картичка. Достатъчно е да дадете на заинтересованите от вас интернет-връзката към него – http://linkedin.com/in/…
5. Представяне
Тук ще разкажете за себе си. Добре е да е в по-свободен стил, от първо лице, за да не звучи твърде вдървено. Можете да се позабавлявате – това е поле, в което е допустимо да говорите със своя, човешки глас. Клиентите и хората, които ще ви наемат, искат жива и интересна личност, а не робот – в последно време бизнесът става все по-личен.
6. Специалности
Тази секция на профила ви представя както професионалните, така и страничните ви възможности, интереси и дори хобита – не се страхувайте да покажете част от личното си аз.
7. Добавяне на секции
Този нов инструмент на LinkedIn ви позволява да разнообразите профила си, като добавяте нови полета за минали проекти, заемани длъжности, участие в различни организации и т.н. Осигурява малко по-широк „фон“ от информация за вас.
8. Работна история
В това поле можете да напишете най-добрите си постижения или отговорните длъжности, които сте заемали в миналото. Важно е да напишете и датите им, за да ви свържат с колеги, работили заедно с вас.
9. Допълнителна информация
Полето ви позволява да добавите към информацията за себе си връзки към уеб-сайта си, акаунта в Twitter или да посочите награди и отличия, които сте получавали, както и допълнителните си сфери на интерес (литературни жанрове, любим спорт, музика и т.н.)
10. Лична информация
Пишете колкото искате за себе си. Изборът е ваш.
11.Образование
Една от най-важните секции. Когато попълвате информацията за учебните заведения и курсове, където сте се обучавали, непременно добавяйте и дати.
12. Контакт
Секцията е на края на профила ви и тук е мястото да решите какъв тип информация за връзка искате да оставите, какъв тип контакти очаквате и какви разговори желаете да проведете.
13. Приложения
Можете да добавите файлове или връзки, за да покажете постиженията си, статиите, които сте написали или снимките, които сте направили.
Постройте своя мрежа
14. Връзки
Лентата за добавяне на връзки в сайта ви позволява да поканите приятели, като най-често за това ще ви е необходим техния адрес на електронната поща. Ако можете, променете стандартния текст на поканата с по-близки до самия вас думи.
15. Колеги
Функцията „Колеги“ ви позволява бързо да видите кои членове на бизнес-мрежата са работили заедно с вас през годините. Това е особено полезно на тези, които могат да забрявят някой или пък да изгубят имейла му.
16. Списък с адреси
Ако имате такъв в Gmail, Hotmail, Outlook или някой друг сайт за електронна поща, можете да го внесете лесно и бързо в LinkedIn. Не се безпокойте – сайтът няма да изпраща спам, а само ще ви каже кои от познатите ви вече имат профили в него.
17. Съученици
Също както полето с колегите, тук имате възможността да се свържете със съучениците си през различните етапи на образованието си. Когато изпращате покана до някой е добре да напишете и за някакъв общ спомен, за да се сети той или тя кой сте.
И сега най интересното
18. Търсене на хора
Тази възможност в горния десен ъгъл на страницата на LinkedIn ви позволява да търсите някого в базата данни на сайта по всякакви критерии – от името до виртуалната приближеност до вас.
19. Компании
Данните на LinkedIn за различните компании е друго съкровище на ваше разположение. Щом откриете такава, която да ви интересува, можете да я „последвате“ и да получавате редовна информация за новостите около нея.
20. Връзки
Щом започнете да работите с LinkedIn започнете да преглеждате хората, близки на вашите познати за интересни личности, с които смятате, че трябва да общувате. Можете да използвате функцията „представи ме на“.
21. Отговори
Тази функция на сайта ви позволява да задавате и да отговаряте на въпроси сред голямата общност на LinkedIn. Отговарянето и получаването на отговори повишават рейтинга ви в сайта.
22. Групи
Те са великолепен инструмент за споделяне на идеи, защото събират отделни части от общата маса потребители на мрежата. В някои групи можете да се присъедините само след одобрение от модератор.
23. Работа
LinkedIn публикува предложения за работа, макар и все още да не се е наложил над конкуренцията от множество други популярни сайтове за заетост.
24. Обновявания
Също като Twitter или Facebook, обновяванията на LinkedIn ви осведомяват какво се случва в социалната мрежа в реално време.
25. Потвържденията
Наричани още Препоръки, те са важна част от пъзела на работата и рекламирането в Интернет. Бихте могли да помолите някой да ви „препоръча“ в LinkedIn, но е по-добре първо вие да приемете някого и после да изчакате той да ви върне улугата (сайтът им изписва да ви „потвърдят“ веднъщ щом сте завършили препоръката си за тях). Нужна ви е връзка от първа степен, за да можете приемете някого. Присъствието на препоръки в профила ви подобрява резултатите когато някой търси информация за вас.
Discussion about this post