Логото определя успеха на една марка или компания. Ако то е направено професионално ще привлече вниманието на спонсори и потребители. Повсеместно е мнението, че няма нищо по-лесно от това да изработиш лого, достатъчно е да владееш малко Photoshop. Добрите дизайнери обаче знаят, че за да се запечата едно лого в съзнанието е нужно нещо повече от това.
Ето няколко идеи които ще ви помогнат в процеса на изработване на ефектно и модерно лого. С тези съвети и творчеството си, можете да направите лого, което да заблести и се запомни от всички.
1. Дизайн: направете скица
Вместо да се залепите на компютъра и да започнете да търсите идеи в интернет, направете нещо много по-простичко, но в същото време много по-полезно. Вземете празен лист хартия и молив. Мислете само за смисъла и чувството, което искате логото да породи у зрителя. Не се старайте всичко да изглежда перфектно, това е процес, в който изливате идеите си. По-добре е това да стане без компютърни програми. Ако обаче настоявате, постарайте се докато скицирате идеите си на компютъра да не използвате специални ефекти и четки. От скицата премахнете вариантите, които ви се струват слаби или неподходящи.
2. Използвайте векторна графика
Това е тема, която затруднява повечето начинаещи дизайнери. Може би това се дължи и на факта, че през последните години някои програми като Photoshop, Paint Shop Pro, и Fireworks размиват границата между векторни и растерни графики. Формати като GIF, JPEG, BMP, и TIFF са растерни. Цифровите снимки са перфектен пример за растерни графики (известна още като „растерни“ изображения) – защото те са изработени от точки, които са известни като пиксели. Bitmap графиките са специфична резолюция. Ако се фокусирате върху една цифрова снимка, ще видите отделните пиксели. Photoshop, Pixelmator, Paint Shop Pro и Painter са добри примери за приложения, които са предназначени предимно за обработка на растерни снимки. Те не са най-добрите инструменти за дизайн на лого.
Векторните графични файлове не са направени от точки или пиксели. Вместо това, техните форми са математически изчислени. Те могат да бъдат разширени или намалени, до всякакъв размер, без загуба на подробности или рязкост. Ето защо професионално лого се изработва с векторна графика, за да може да се използва за търговски печати, уеб сайтове, телевизия, билбордове и така нататък. Векторни файлови формати са EPS (encapsulated postscript), PDF (portable document format) и AI (Adobe Illustrator).
Ако се научите да използвате такъв софтуер ще можете да създавате перфектни проекти, ще можете да създавате перфектни прави линии, гладки криви и точни форми бързо и лесно. Перфектни програми за векторна рисунка са Adobe Illustrator, Lineform, Freehand, Inkscape и Corel Draw.
3. Декорирайте с цветни схеми
Цветовете трябва да се потберат много внимателно, те трябва да имат смисъл за логото и компанията за която ще е. Ако ви трябва помощ погледнете тук.
4. Версии в бяло и черно
След като оцветите логото си, трябва да се замислете за още една подробност. Как ще изглежда то след като го изпратите по факс или го ксерокопирате. Ако резултатът е твърде блед или размацан, потърсете други цветове и внимавайте как ги съчетавате. Черно-белия вариант може да се различава до известна степен от оригинала, но трябва да запази цялостния вид и усещане.
5. Планиране за медия за публикуване
Когато измисляте лого трябва да се съобразите с това, къде ще стои то. Ако едно лого ще бъде показвано само на интернет сайт, можете да добавите множество цветове, избледняване, или дори специални ефекти. Ако обаче няма да се качва в интернет, добре е да помислите и да се съобразите с разходите при печата.
6. Типография
Разбира се, може да се наложи към логото да има надпис или инициали. Как ще изглеждат те не е по-малко маловажно. Трябва да подберете внимателно шрифта, и големината на буквите. Запомнете: след като оформите надписа го конвертирайте в графичен формат.
Discussion about this post