Възможността за успешна работа с изградена мрежа от клиенти и предприемачи може да бъде един от най-големите активи в бизнеса. Тя позволява на някои хора да намерят невероятни възможности, а онези, които нямат необходимите умения остават просто наблюдатели.
Благодарениe на интернет, днес е много по-лесно да се свържете с хора, които могат да ви помогнат да стартирате и да развиете бизнеса си отколкото в миналото. Само си помислете какви възможности за взаимодействие с колеги-предприемачи и експерти в областта предлагат LinkedIn, Facebook, Google+ и Twitter. От Entrepreneur смятат, че всеки предприемач с добра идея в началото се нуждае от възможността за създаване на контакти, за да има успех.
За начало трябва разбира се да отидете на няколко конференции или събития организирани от ключови играчи, както и да се присъедините към асоциации на регионалeн бизнес, за да научите повече за местните пазарни условия. Също така не забравяйте, че можете да се срещнете с потенциални ментори в училища, клубове и бизнес групи.
Някой ден, когато имате някакво препятствие в работата или когато нещо се обърка, тези контакти ще бъдат хората, към които ще се обърнете за помощ. Хората купуват от хора, така че ако сте ограничени по отношение на връзките си най-вероятно няма да стигнете много далеч.
Ефективната мрежа не е резултат на късмет. Тя изисква упорита работа и постоянство. Ако се питате какво е необходимо, за да изградите успешна мрежа за своя бизнес, вижте седемте от най-важните навици, които трябва да развиете за целта.
1. Направете проучване
Преди да отидете на някое събитие трябва да намерите имената на хората, които се очаква да присъстват, и потърсете в социалните медии като LinkedIn, към кои теми проявяват те интерес. Дори и да имате вече създадени контакти, не приемайте за даденост, че знаете всичко за тях. Разберете всичко актуално за тях, включително и това върху какво работят в момента.
2. Покажете, че на вас може да се разчита
Един от най-мощните практики при създаването на мрежи е да си осигурите незабавна стойност на някоя нова връзка. Това означава, че момента, в който намерите начин да помогнете на някого, не трябва да губите време, а да предприемете незабавни действия. Например, ако познавате добре всички във вашата мрежа, можете да се представите и да им кажете, че всички те имат общи интереси и могат да се свържат за съвместни действия.
3. Научете тяхната история
Помолете успешните предприемачи да ви разкажат как са постигнали своя успех. Повечето хора мислят за това само като за упражнение за създаване на добри отношения, но ако изслушвате внимателно такива истории, ще можете да разберете много за подхода на съответните хора към бизнеса. Колкото повече разбирате манталитета на вашия мрежови партньор, толкова по-добре можете да добавяте и извличате стойност от връзката ви.
Например, някои предприемачи, се гордеят с това, че работят по 16 часа на ден, за да направят всичко, което е необходимо, докато други се съсредоточават върху стратегическите възможности, които изникват в процеса на работа. Това са нишки, които могат не само да ви покажат онова, което хората ценят, но и какво е да работите заедно с тях.
4. Споделете незабравим факт
Когато някой ви пита „Какво правиш?“ не започвайте да говорите за вашата фирма и кариера. Споменете нещо лично, което определя кой наистина сте вие. Може би имате страст за свирене на музикален инструмент или мания към събирането на антики. Те също са част от нещата, които ‘правите’, така че се постарайте да ги изтъкнете. Подобни лични данни могат да помогнат да създадете настроение и да накара хората да говорят.
5. Записвайте си важните теми от срещи, за да не ги забравяте
Какво правите след като сте посетили някое важно събитие от вашата индустрия? Трябва да си запишете важните теми, които са били дискутирани по време на събитието. Този навик може да ви помогне да имате на какво да се позовете при разговор следващия път, когато се срещнете, а това ще ви създаде репутация на човек, който винаги следи събитията.
6. Правете малки обещания, които спазвайте
Без значение колко малко е обещанието, което можете да направите – като например, изпращане на имейл или връщане на телефонен разговор – изпълнението на това обещание ще подчертае вашия характер. По този начин ще си изградите репутация на човек, на когото може да се разчита.
7. Правете жестове към най-важните си контакти
Създайте си списък на пет до десет най-важни мрежови партньори и всяка седмица правете по нещо за поне един от тях, независимо дали става въпрос за лична или бизнес услуга или жест. Например, можете да им изпращате книга или да организирате бизнес обеди, за да ги представите на някой от своите сътрудници. Този навик може да ви помогне да бъдете активен във връзката ви с най-силните ви контакти. Точно както с фитнеса, най-успелите хора са тези, които избират да бъдат последователни в действията си.
Discussion about this post