Водачите попаднали на червен светофар обикновено изчакват около 20 секунди преди отново да светне зелено и да продължат по своя път. Допълнителни забавяния могат да допринесат за изпускането на 1000 метрични тона или повече въглероден диоксид дневно в големите градове. Вече започнаха публични тестове със светофари, използващи данни за шофиране в Google Maps.
Проектът е амбициозен и цели да предизвика осезаемо намаляване на емисиите от неработещи превозни средства. Този ефект се постига с анализиране на информация в реално време, чрез алгоритми с изкуствен интелект. Експериментите обхващат градове на четири континента, включително Сиатъл, Джакарта, Хамбург и Рио де Жанейро.
Данните водят до промени в синхронизирането на над 70 кръстовища. В крайна сметка препоръките базирани на АI водят до 30% намаление на спиранията и 10% от емисиите месечно. Уникалният проект обхваща повече от 30 милиона автомобили, като Google са уверени, че изкуствения интелект има дори още по-голям потенциал.
Технологията допринася и за избора на най-бързия маршрут, който е съобразен и с по-ниския разход на гориво. Тестовете имат експериментален характер и няма да е изненадващо, ако обхванат и други градове, които са гъсто населени. Системата Green Light вече получи положителни отзиви и се очаква да доведе до още по-голям контрол над трафика през 2024г.