Кризата в Япония започна със земетресението и последвалото го цунами. Оказва се, че това е било началото на нещо още по-страшно – радиоактивен теч, който заплашва да се превърне в катастрофа. В момента в цялата страна е обявен режим на тока. Това неизменно се отразява върху всякакъв вид производство.
Какво се случва с автомобилните производители в страната? Веднага след земетресението от Nissan съобщиха че в рамките на няколко дни ще възобновят производствените процеси в заводите си, но това се случи преди да се разбере за проблемите с японската АЕЦ.
В понеделник, компанията заяви, че спира производството, и няма да включва климатичната инсталация в двете си централи в Nissan Technical Center, поради нуждата от намаляване на потреблението на енергия.
От Toyota Motor Corporation (TMC) пък заявиха, че са в състояние да подновят производството в някои от своите заводи, но компанията е взела решение да освободи служителите си, за да се погрижат за техните семейства. Toyota имат силно засегнати заводи от земетресението и последвалото го цунами, които остават затворени. Освен това, много заводи на дъщерните дружества на компанията също остават затворени.
Honda също потвърдиха, че имат нанесени сериозни щети, и дори съобщиха за един смъртен случай на свой служител, причинен от срутване на покривна конструкция. По-голямата част от заводите на компанията ще останат затворени.
Според статия публикувана в The Wall Street Journal, автомобилните компании в Япония са изправени пред сериозно изпитание, което е не само материално, но и морално, а това няма как да не се отрази на доставките в световен мащаб, за неизвестен период от време.
Discussion about this post