Мобилната индустрия продължава да се възстановява от продължаващата стагнация. Продажбите на смартфони отчитат спад в продължение на четири поредни тримесечия. Ситуацията в световен мащаб се отразява огледално и на баланса на силите на европейския пазар. Нов доклад на Counterрoint Research разкрива повече за актуалните динамики и баланса на силите на континента.
Влошаващият се икономически климат и геополитическата несигурност продължават да възпрепятстват възстановяването в Европа. Световната криза с пандемията от COVID-19 и недостига на чиповете са други фактори, които влияят негативно на производителите. Основното заключение на Counterрoint Research е, че европейските продажби регистрират 11% спад през второто тримесечие.
Това е най-слабото представяне от началото на COVID-19 пандемията досега. Samsung и Apple продължават конкуренцията за първото място на европейския пазар на смартфони. Корейският гигант продължава да има предимство, тъй като генерира 32% oт всички доставки за периода или с 5% повече на годишна база.
Данните разкриват, че iPhone генерира 24% от продажбите на европейския пазар през второто тримесечие. Така компанията отчита минимален ръст от 3%. Tретият най-голям производител на смартфони в Европа е Xiaomi, които отчитат 19% от продажбите. За сравнение преди година компанията имаше 27% дял.
Първите пет в списъка се допълват от Oppo с 6%, както и Realme с 2% от продажбите. В графата “Други” са категоризирани 17% от доставките през второто тримечесие.