Глобалната несигурност и затрудненията с доставките на хардуер оказват влияние на големите производители на компютри през първите три месеца на 2022г. Анализатори от Counterpoint Research отчитат 78.7 млн. продажби, което представлява спад от 4.3% на годишна база. Консервативни са и прогнозите за настоящото тримесечие в световния пазар на компютри.
Експертите от Counterpoint Research изтъкват множество фактори, които влияят в негативен план на актуалната обстановка в индустрията. Влошаващата се ситуация с COVID-19 в Китай ще е сериозно предизвикателство за ODM компаниите, тъй като предизвика спиране на производствени съоръжения.
Данните показват, че Lenovo запазват позицията си на най-голям производител на компютри. Компанията отчита 18.2 млн. продажби (18.2 млн.), което е спад от 9.5%, но запазва 23.1% пазарен дял. Вторият най-популярен бранд при компютрите отново е НР, които генерират 20.2% от продажбите (15.9 млн.), които се свиват със 16%, първите три месеца на 2021г.
Dell е третият най-голям производител за периода и успяват да отчетат минимален ръст в продажбите (13.8 млн.). Положителните трендове се дължат основно на стратегията ориентирана към премиум продуктите. Аpple продължава да успеха на MacBook серията, която използва M1 процесори.
Компанията отчитат 8% ръст в продажбите, които достигат до 7.1 млн. през първото тримесечие. Asus допълват първите пет най-големи производители в доклада на Counterpoint Research, благодарение на 4% ръст в доставките. Геймърските устройства продължават да бъдат водещ приоритет за тайванския производител. Acer са засегнати от спад в търсенето на хромбуци, което предизвиква свиване на продажбите с 1%.