Технологичната индустрия продължава да се възстановява от пандемията и нарушените доставки на компоненти в световен мащаб. Ситуацията се стабилизира от началото на годината, но някои проблеми ще продължат да затрудняват производителите. Активността на потребителите традиционно е ниска през първото тримесечие на календарната година.
Въпреки това положителните трендове при умните часовници се запазват в началото на 2022г. Това е заключение от доклад на Counterpoint Research, който анализира представянето в този пазарен сегмент в периода между януари и март. Най-важният извод е, че продажбите на смарт часовници отчитат ръст от 13% на годишна база.
Аpple запазват лидерската си позиция с двуцифрен ръст в продажбите през първото тримесечие, което се дължи на популярността на Watch Series 7. Пазарният дял на компанията в периода януари-март достига до 36.1%. Следващият производител с най-силно присъствие е Samsung, които генерират 10.1% от всички продажби.
Високото търсене на Galaxy Watch 4 е с основен принос за 46% увеличение на доставките през същия период. Tретият най-голям производител на умни часовници през първото тримесечие е Huawei. Влиянието на компанията на китайския пазар компенсира недостатъчно високите продажби извън страната.
Xiaomi затвърждават силните си позиции, тъй като увеличават с 69% присъствието си на световния пазар на смарт. Това е достатъчно да изпреварят Garmin, които доставят 4.3% от всички устройства за същия период.