По-рано днес Digital.bg сподели с вас резултатите от подробно проучване, в което почти всички европейски и американски производители на автомобили дават информация за продажбите си през първото тримесечие на 2020г. От него стана ясно, че нито една от марките компаниите FCA, General Motors, Porsche, BMW, Volkswagen и PSA, не е отчела увеличение в продадените си автомобили. Дори напротив, някои марки бележат драстични спадове и огромни загуби. Но дали е така и при азиатските производители, предстои да разберете в следващите редове, в които нашето проучване продължава.
Hyundai
Южнокорейският автомобилен гигант отчете спад от 11%, като само през Март, спадът е с цели 43%. Интересно е да отбележи, че Hyundai направи много благородна постъпка към клиентите си, които са закупили автомобили на лизинг от началото на годината. В случай, че те загубят работата си заради COVID-19, компанията поема 6 вноски от лизинга на автомобила за своя сметка.
KIA
Другият голям Южнокорейски производител KIA е една от малкото марки, които успяха да отбележат скок в продажбите за първото тримесечие, макар и само с 1%. Той се дължи на факта, че KIA имаха огромен ръст в първите два месеца на годината, който успя да компенсира спада от третия. Продадените автомобили са 137 945, спрямо 136 596 за същия период на миналата година.
Infiniti
Луксозното подразделение на Nissan отчита 25% спад в продажбите. Увеличение с 16% се наблюдава при новият модел SUV QX50.
Lexus
Луксозното подразделение на Toyota също отчете спад. 16% надолу, като нито един техен модел няма скок в продажбите.
Mazda
Mazda не правят отчетите си на тримесечие, но за месец Март можем да кажем, че продажбите им са с 42%
Mitsubishi
Също на месец отчитат и други японски. Mitsubishi отчете за Март месец спад с 52%. 9394 автомобила, спрямо 19 599 за същия период през 2019г.
Nissan
При Nissan положението също не е розово. На база всички марки които предлагат на пазара, компанията бележи спад с 30%. На фона на това Nissan имат два модела, които бележат ръст в продажбите. Това са Murano с 34% и Kicks с 11%.
Subaru
Subaru е марка, която през последните 11 години маркираше през първото тримесечие на година, единственото ръст в продажбите. Тази златна серия обаче бе спряна от COVID-19 през 2020 и японската компания отчита спад със 17%. Само за месец Март, продажбите са с 47% надолу.
Toyota
Единственият японски производител, който бележи по-умерени спадове в продажбите си за първото тримесечие е Toyota. При него е с 8% надолу. Умереният спад се дължи на факта, че хибридите на компанията се продават добре, Спрямо същия период за 2019г., скокът на автомобилите с алтернативен двигател е с 80%. Дори само за Март, хибридите са с 9% повече, а имайте предвид, че глобално за всички модели на Toyota, месец Март е с 35% надолу.
Discussion about this post