Електромобилите постепенно набират популярност. Атрактивните предложения на големите компании привличат все повече потребители. Технологиите се променят с невероятни темпове, като първото поколение EV модел трудно изминаваха повече от 200 километра. Иновациите увеличиха значително пробега, като днес може да очакваме поне три пъти повече дистанция с едно зареждане. Някои впечатляващи концепции като Mercedes-Benz Vision EQXX дори обещават над 1000 километра преди да се наложи зареждане. Това е концепция, която показва накъде ще развива индустрията.
Повечето модели от последна генерация на водещите брандове поддържат и системи за бързо зареждане, което допълнително привлича потребителите. Климатичните условия могат да оказват сериозно влияние върху пробега на електромобилите. Производителите в този сектор публикуват предполагаемата дистанция, но EPA оценките не анализират екстремните температури.
Tази специфика обърква много шофьори, които не могат да изчислят прецизно реалния пробег, съобщава CleanTechnica. Топлината и студеното време могат да влияят на времето за зареждане, производителността на обхвата и влошаването и жизнения цикъл на батериите за електромобили.
Американски експерти проведоха експеримент с таксиметрови автомобили от Nissan Leaf серията в различни температурни диапазони. Проучването анализира представянето на колите в условия вариращи между -10 и 40 градуса по Целзий. Данните показват, че с понижаването на температурите се увеличава времето за зареждане.
Батериите заредени при 25 градуса по Целзий достигат 80% от капацитета си за около 30 минути. Тази стойност спада до 44% при температура от 0 градуса по Целзий. Специалистите препоръчват зареждането на електрически автомобили в отопляеми гаражи и покрити помещения.
Другият проблем са високите температури, които вредят не само на зареждането, но и да предизвикат деформиране на батериите. С течение на времето може да се появят пукнатини, което също оказва негативно влияние на химичните реакции и ефективността на обхвата.