Все по-малко нови сайтове завършват на „.com” или „.net” и, вместо това, са регистрирани в уникални като наименование домейни. Според TechCrunch, тази тенденция става все по-разпространена. Наскоро сайтът публикува статистика, според която в Мрежата вече са регистрирани над 13 милиона уникални домейни. Това количество се равнява на 10% от общите регистрации в най-популярния домейн – .com – което означава, че никак не е малко.
От TechCrunch са на мнение, че уникалните домейни имат много висока стойност и могат да изиграят съществена роля в изковаването на имиджа на всеки бизнес. Според Bitly – популярен сайт, който позволява съкращаване на URL адреси с цел вмъкването им в текстови полета с ограничение на броя символи (като съобщенията в Twitter) – използването на уникален домейн води до цели 34% увеличение на броя на кликванията върху споделения линк.
Достатъчно е да посетите страницата в Twitter на някой бизнес, за да видите дали той се възползва от тази „добавена стойност” на уникалния домейн или не. В повечето съобщения компаниите добавят линкове, които водят потребителя към някаква страница, например към магазина им или към дадено видео към YouTube. Повечето компании използват услугата на Bitly, за да съкратят тези линкове, при което те изглеждат приблизително така: “bit.ly/…”, като на мястото на многоточието има уникална комбинация от цифри и букви. Други компании, обаче, използват уникални кратки адреси, като, например, новинарският сайт ATTN. В Twitter той използва краткия линк „attn.link” и по този начин, поне според Bitly (тъй като същият този уникален линк е под шапката на Bitly), си осигурява много повече кликвания.
Още от Digital: Бъдещите уеб сайтове в Интернет ще използват домейна .cloud
Новите домейни действително добавят нещо повече към името на бранда. „.movie”, например, ясно показва, че сайтът е посветен на някой филм, „.style” ни подсказва, че, по всяка вероятност, на тази страница можем да намерим съдържание свързано със света на модата и т.н. Според TechCrunch, не става въпрос само за временно явление, а за истинска революция в домейните и от компаниите зависи дали ще бъдат в крак с времето или ще предпочетат традицията на .com и останалите дългогодишно използвани домейни.
Discussion about this post