В Сан Франциско всяка година се провежда конференция на разработциците на игри GDC 2011. На ежегодното събитие присъстват програмисти, художници, продуценти, дизайнери, аудио професионалисти, бизнес ръководители, и всички останали, които участват в разработването на интерактивните игри.
През последните години, по време на конференцията не се отделяше особено внимание на социалните игри. Тази година обаче нещата бяха много различни. Никой не отрича фактът, че социалните игри са най-бързо развиващият се сегмент на игралния пазар с приходи надхвърлящи $ 1 мииарда за 2011 година.
Никой обаче не отрече и факта, че има какво още да се иска от социалните игри. Както изглежда, предстои бъдеще пълно с иновации и възможности за разработчиците и играчите. Ето един поглед върху четири от най-значимитe тенденции при социалните игри, които бяха обсъдени на GDC 2011.
1. Вграждане в браузъра
Времето на браузър-базираните игри с по-високо качество вече е тук. Има две големи индикации намекващи, че скоро ще играем по-сложни 3D социални игри: Adobe пусна Flash Player beta, който поддържа 3D, а Unity представи функционалност за експортиране на Flash. Междувременно, очаква се преход към игри в браузъра, като се изостави тенденцията за дългите сваляния на компютър, инсталции, и регистрации – все неща, които са отблъсквали потенциалните играчи в миналото.
2. Мобилност
От години играем игри на телефоните си, но едва през тази година в цялата 25-годишна история на GDC се обърна внимание на смартфоните, а именно какво е бъдещето на игрите при мобилните платформи и устройства.
3. Виртуална реалност
На GDC се изказа мненнието, че интегрирането на тъчскрийн технологията със смартфоните, е създало перфектната среда на игри с виртуална реалност. Освен познатите тенденции за виртуални битки между силите на доброто и злото, има идеи и за игри с изпълнение на виртуални задачи, свързани готвене, или сервиране на маса, което би било чудесно разнообразие от стандартните игри в момента.
4. Игра в облака
Преди две години OnLive представиха игровата си облачна услуга именно на GDC, която позволява да се играят конзолен тип игри в облака. Към тях се присъединиха и компании като Otoy и Gaikai, но всички те са фокусирани изключително към игри от висок клас за телевизори, компютри, и микро-конзоли.
Облачните игри премахват нуждата от високоскоростни компютри и предоставят качество на графиката дори и при по-слаба връзка с интернет. Ето защо игровата индустрия се счита за най-податливата към онлайн иновациите и облачните услуги, и като нищо на GDC 2012 да видим тази тенденция да преобладава сред представените услуги на участниците.
Discussion about this post