Когато Facebook представи своите нови групи преди месец, част от потребителите на мрежата реагираха с известна доза скептицизъм. Ще успеят ли да се превърнат в мощен социален инструмент или ще си останат поредната безполезна функция в сайта? Със сигурност същия въпрос си задават и бизнес потребителите.
Първото и най-важно нещо, което трябва да знаете е, че Facebook групите не са създадени за промотиране на марки. Но това не значи, че не може да ги използваме. Те могат да послужат на бизнеса както за достигане на нови клиенти, така и за сформиране на общества вътре в самата компания. Ето 4 важни правила, които трябва да запомните, за да могат групите да служат на вашия бизнес.
1. Групите са направени за потребителите, не за бизнеса. Преди, в групите марките предлагаха на своите клиенти и потребители последната информация за нови продукти, услуги, промоции и тн. Сега тази роля играят страниците. Те са специално направени за промотиране на марки, бизнес и публикации. Не може да създадете група, в която да рекламирате директно. Потребителите се добавят в дадена група, за да създадат общество, базирано на общи интереси. Първото правило е – не се опитвайте да създадете група около марката си.
2. Може да рекламирате в групите, но трябва да го правите умно. Може да поискате да бъдете включени в дадена група и така да публикувате в нея своите рекламни съобщения. Но ние ви съветваме да изберете по-индиректен подход. Ако потребителите искат да получават реклами от вас, те ще посещават страницата ви. Добра идея е да промотирате чрез събития например, които биха били интересни за членовете в групата – концерти, изложби и тн. Може също така да се включвате активно в дискусиите в групата и небрежно да вмъквате информация за компанията си. Така ще се утвърдите като сигурен източник на информация.
3. Групите са идеалното място за вътрешни комуникации. Те са чудесен начин да опознаете служителите си, да им дадете трибуна за изява и дори да попитате за съветите им по даден въпрос. Може да добавяте както служители, така и партньори на компанията.
4. Не забравяйте, че работите със строго таргетирана група хора. Освен с точни и ясни послания и дискусии, трябва да определите точния състав на групата, неговите предпочитания и да я адаптирате за него.
Discussion about this post