Електрифицирането на автомобилите е идея, над която се работи повече от столетие. Малко известен факт е, че първата електрическа кола е създадена от френският изобретател Густаве Пиер Труве през април 1880г. Структурата на превозното средство включва триколка James Starley, оборудван с оловно-киселинна батерия и електрически двигател на Siemens.
Въпреки публичната демонстрация на електромобила Густаве Труве не успява да патентова технологията. Това се случва през 1884г. с първата серийна кола с електрическо задвижване на английския индустриалец Томас Паркер. Десет години по-късно се появяват първите автомобили с бензиново гориво във Великобритания.
Хенри Форд представи Model T през 1908 г., с което промени завинаги автомобилния свят. Електрическите превозни средства се завръщат леко през 60-те и 70-те години на миналия век на фона на световната енергийна криза. Приблизително от този период датира една от най-интересните концепции на електрически автомобили, съобщава SlashGear.
Специалистите на Nissan представят официално eлектрическия пикап EV4 през 1971г. Това е брилянтен проект, който е базиран на почти 30-годишни разработки. Амбициозните опити за отстраняване на недостатъците на електрическите концепции водят до премиерата на EV4-P и EV4-H на местния пазар. Пикапите са общ проект с японската технологична агенция и допринасят за ускореното развитие на сектора.
ЕV4-P се отличава с по-елегантен силует и има дължина от почти пет метра при междуосие от 2.48 метра. Дизайнът включва механизъм за изместване на кабината. Вградените батерии гарантират 302 километра пробег с пълно зареждане, което е впечатляващо за 70-те години на миналия век. Мощността на двигателя е 27kW, което гарантира максимална скорост от 87 км/ч и ускорение oт 0 до 40 км/ч за 6.9 секунди.
Тези цифри може да не звучат невероятно сега, но EV4-P е превозно средство, което сериозно изпреварва своето време.