Samsung и LG са брандове, които имат най-голям принос за развитието на технологичните иновации при телевизорите. Корейските гиганти доминират премиум сегмента с впечатляващите си устройства. Въпреки това дългосрочните позиции на Samsung и LG в този сектор могат да се окажат сериозно застрашени.
Анализаторите предупреждават, за все по-силно влияние на китайските производители на телевизори. Именно това е най-сериозният проблем за доминацията на Samsung и LG. Държавната подкрепа и инвестициите в нови технологични разработки очертават по най-добър начин параметрите на проблема.
Конкретните данни разкриват, че продажбите на телевизори на световния пазар отчитат спад от 6.6% до 92.6 млн. бройки през първата половина на 2022г. Общите приходи за производителите достигат до $47.5 млрд. което е със 12.5% от предходната година. Samsung и LG запазват лидерските си позиции, но са най-силно засегнати от негативните трендове.
Любопитна подробност е, че TCL, Hisense и Xiaomi регистрират увеличени на продажбите в диапазона между 25.3% и 27%. По всичко личи, че китайските производители набират стават все по-популярни и това може да предизвика значителни проблеми за Samsung и LG.
Трябва да отбележим, че Samsung и LG са единствените компании, които могат да създават OLED дисплеи. Предимството им пред китайските брандове, обаче намалява заради все по-големите инвестиции на TCL, Hisense и Xiaomi.