Тъчскрийн екраните предизвикаха една от най-големите революции в света на технологиите през последното десетилетие. Днес изглежда дори невероятно, че сме използвали предшественици на смартфони, които се управляват от физически бутони. Това е факт и много хора, включително представители на бизнеса обожава клавиатурата на BlackBerry.
Иновативните дизайни на Nokia също се радваха на впечатляваща популярност, което важи и за музикалните модели на Sony Ericsson. Всичко обаче се промени след премиерата на iPhone. Първият смартфон на Аpple показа, че премахването на бутоните не само не е проблем, но дори може да улеснява потребителите.
Голямото събитие, с което компанията промени световния пазар на смартфони се проведе на 9 януари 2007г. По време на представянето Стив Джобс определи оригиналния iPhone като революционно интернет устройство за мобилната индустрия.
В голяма степен можем да кажем, че гуруто на Аpple oпределено изпревари времето и конкурентите си с оригиналната версия на iPhone.
Конкурентните устройства по това време предлагат още по-малък екран и QWERTY клавиатура. Според официалните данни на Statista са продадени над 2 млрд. версии на iPhone през последното десетилетие. Това е само един от примерите, който илюстрира успеха на Apple в тази продуктова категория.
Именно популярността на смартфоните е една от основните причини Apple да се оценява на компания за $3 трилиона. Служителите на пълно работно време са повече от 154 хил. и всяко устройство в портфолиото на компанията има собствен отпечатък за развитието на технологиите.
iPhone е бранд, който се утвърди като водеща ценност за бизнес средите и допринесе за разделянето на личния от служебния живот. Дори сега 15 години по-късно визията на iPhone не спира да ни изненадва.
Oще от Digital: Гъвкавият iPhone ще бъде представен през 2025г.