Двуполюсният модел в пазара на смартфони, който се доминира oт Samsung и Apple трудно ще бъде разрушен. Въпреки засилващата се конкуренция двете компании запазват силните си позиции, особено в премиум сегмента. Пазарни анализатори от Display Supply Chain Consultants (DSCC) публикуваха любопитен доклад.
Данните показват баланса на силите при OLED смартфоните през второто календарно тримесечие. Основното заключение е, че Samsung и Apple остават водещи производители, но губят позиции за сметка на китайски брандове. Това важи най-вече за Honor, Vivo и Oppo, които постепенно разширяват влиянието си на световния пазар.
Все пак Apple са най-големият производител на смартфони с OLED дисплеи и разполага с 32% дял, което е 7% спад от резултатите през първото тримесечие. В същото време Samsung са продали 23% от устройствата в тази категория. Toва очертавa 9% спад, в сравнение с Q1 2023. Общите продажби на OLED смартфони намаляват с 15% на тримесечна база и с 12% спрямо същия период преди година.
Ситуацията е по-различна при китайските компании, които набират все по-голяма популярност, информира BGR. Така например Honor удвояват продажбите си и вече имат 3% дял. Докато Vivo генерират 5% от доставките, а Xiaomi вече имат 7.4% дял при OLED смартфоните.
iPhone 14 генерира 15.3% от всички приходи и така изпреварва iPhone 13 с 11.1%, както и iPhone 14 Pro Max (10.7%). Трите модела се допълват от iPhone 14 Pro (9.2%) и Galaxy S23 Ultra (5.2%) като най-популярните OLED смартфони през Q2 2023.