Първите гъвкави смартфони бяха представени още преди четири години. В началото много анализатори бяха скептични от потенциала на този дизайн. Huawei и Samsung са компаниите, които първи проявиха интерес към технологията.
Развитието на гъвкавите екрани и механизмите на сгъване привлича все повече производители. Продажбите в тази пазарна ниша се увеличават със стабилни темпове. Тези процеси ще продължат поне до 2027г.
Така например Counterpoint Research отчитат 64% ръст в продажбите на гъвкави смартфони през първата половина на 2023г.. Производителите са регистрирали 2.5 млн доставки през този период. Едва ли ще се изненадате, че Китай е най-големият пазар за гъвкави смартфони.
С изключение на Samsung другите водещи производители са именно от многолюдната страна. Стратегията им е насочена към приоритизиране на местния пазар.
От дълго време Huawei доминират тази продуктова категория в Китай. Актуалните данни показват, че компанията има 27% дял и споделя първото място с Oppo, съобщава GizmoChina.
Само с 1% по-малко продажби отчита Samsung за същия период. Honor, Vivo, Xiaomi и Motorola са другите водещи производители на китайския пазар. Важно е да отбележим, че силната конкуренция е причината гъвкавите смартфони в Китай да са по-евтини от други страни.
В дългосрочен план гъвкавите смартфони ще генерират 100 млн. продажби до четири години. Китайските потребители ще имат ключова роля за тези процеси.