Шефката на Yahoo винаги е определяла мобилните устройства, видеото и приходите от социалните платформи като основен източник и двигател на растеж за компанията още от началото на своето управление. Нейните усилия в тази сфера са причината това да се превърне в бизнес за приблизително $1.6 млрд. през последната година, след като почти не съществуваше в структурата на Yahoo, когато Мариса Майер бе избрана за главен изпълнителен директор. Резултатите от последното финансово тримесечие, обаче показват, че този бизнес е отчел ръст от едва 7% на годишна база през първото тримесечие на 2016г., предаде BusinessInsider.
Tрябва да отбележим, че това е сериозен спад, тъй като само преди три месеца тази стойност надхвърляше 26%, а в началото на миналата година бе над 58%, което по най-добър начин илюстрира големия проблем на компанията. Ако ситуацията се запази това ще се отрази на стойността на акциите на Yahoo, което пък автоматично ще намали цената, която ще плати бъдещия купувач, за да придобие нейните активи. Досега именно бизнеса с мобилни устройства, видео и социални мрежи бе единствената сфера, която движеше компанията напред и позволяваше тя да остане конкурентна на другите брандове.
Първоначално се очакваше той да позволи на Yahoo да спечели около $1.8 млрд. през настоящата година, но според анализаторите от RBC Capital Markets това няма как да се случи. Основната прична за това е слабото представяне през първите шест месеца на 2016г., както и липсата на фактори, които биха променили ситуацията в положителна насока за компанията. Предстои да видим дали тези финансови резултати в крайна сметка няма да ускорят финализирането на преговорите за придобиването на активите на Yahoo от друга к
Вижте защо Yahoo ще спрат голяма част от своите медийни уеб сайтове
Discussion about this post