YouTube е най-голямата видео платформа в интернет, като огромната ѝ потребителска база прекарва месечно по 300 млн. часа в гледане на клипове. Няма никакво съмнение, че това е един от най-успешните и популярни продукти на Google, с който всички ние вероятно се сблъскваме всеки ден. Последната информация на TechSpot сега ни разкрива повече детайли за приходите, които YouTube носи на компанията.
Оказва се, че видео платформата е генерирала от реклама приблизително $3,5 млрд. през миналата година. След като Google плати на авторите на съдържание в YouTube тази сума се свива до едва $1,5 млрд., което представлява доста малка част от общите ѝ приходи. Компанията обяви официално приходи от $58 млрд. за 2013г., което означава, че услугата е причина за едва 7% от нейната печалба за този период.
Припомняме ви също, че бившия шеф на YouTube, Салар Камангар постави като основна цел потребителите да прекарват по 1 млрд. часа в гледане на клипове на месечна база до 2016г. От своя страна това е доста трудна за постигане задача, а една от основните причини е, че услугата не е достъпна в Китай. Предстои да видим как Сюзън Войчички, която сега отговаря за бизнеса на YouTube ще допринесе за постигането на тази амбициозна цел.
Discussion about this post