Водещите технологични компании използват разнообразие от различни методи, да следят своите потребители. Обикновено това става с бисквитки и други тракери в интернет, които виждат какво правим в сайтовете, които посещаваме. Google и Facebook разчитат предимно на реклама, за да генерират приходи и това не е тайна за никого.
Други водещи услуги в интернет като Twitter, Amazon и социалните мрежи споделят подобни практики, за да таргетират потребителите онлайн. В повечето случаи тези действия водят до създаването на уникални ID профили на на профилите за рекламни цели. Вероятно вие интересно да научите колко данни събират за нас най-големите технологични компании.
Това е основната тема в доклад на StockApps.com, който анализира информацията събирана от Google, Twitter, Apple, Amazon и Facebook. Oсновното заключение в проучването е, че най-много данни за всеки акаунт се генерират от Google.
Компанията събира информация, която попада в 39 различни категории, с което оглавява списъка. По всичко личи, че Twitter също агресивно следят своите потребители, тъй като събират 24 различни типа данни. Разликата с Amazon е минимална, тъй като търговския гигант отчита 23 точки на проведените тестове.
Facebook са на четвърта позиция, като алгоритмите им генерират 14 типа информация за своите потребители, докато при Apple тази стойност е 12, информира 91Моbiles. Eкспертите също така уточняват, че Google запазва огромно количество данни в няколко домейна. Информацията включва от конкретната локация до хронологията на вашия браузър.
Активността във външни сайтове също се следи и записва от Gmail. Другите водещи компании споделят подобни практики при управление на данните на потребителите.