Видео съдържанието ни кара да сме по-активни в профилите си в социалните мрежи. Споделянето на кратки клипове е важен източник на приходи за авторите. Самите компании също генерират внушителни средства от рекламна дейност. TikTok е най-разпознаваемата платформа за кратки видео клипове, но не и единствената.
Големият интерес към приложението стимулира Google да представят YouTube Shorts – собствена платформа за кратки видео клипове. През последните месеци компанията осигури интеграция за смартфони, компютри и телевизори. Така може да се забавлявате в YouTube Shorts независимо какво устройство използвате.
Google публикуваха финансовите резултати за второто тримесечие и разкриха детайли за популярността на приложението. Компанията се похвали, че съдържанието в YouTube Shorts вече се гледа от над 2 млрд. души месечно. По този начин аудиторията се е увеличила с около 500 млн. нови потребители през последните 12 месеца, информира TechCrunch.
За сравнение TikTok премина границата от 1 млрд. потребители през септември 2021г. Анализаторите очакват тази цифра да достигне 1.5 млрд. преди края на настоящата година. Все пак YouTube Shorts се възползва и от солидната фенска база на YouTube, което е ключово за успеха на приложението.
Компанията работи активно над нови формати за дигитален маркетинг, с който да генерира още повече приходи. В заключение ще уточним, че през Q2 2023 са регистрирани $7.67 млрд. приходи от реклами в YouTube.