Преходът от портата на летището до самият самолет преди полет е все още дълга и тягосна процедура от дърпане на ръчен багаж, бутане и лашкане в автобуса, слизане и прекачване. Въпреки напредналите технологии, методът е същият както преди повече от век и излитането на първия самолет. Колкото и елементарни да изглеждат, тези затруднения се оказват решаващи за хора с ограничена физичекса възможност за придвижване.
Младият дизайнер Hannes Seeberg, предпочитан от международни корпорации от ранга на Nokia и BMW, намира удобна и изключително напредничава алтенатива, наречена SkyLift. Новата система за прекачване се придвижва сама от летището до самолета като в основата й е пестенето на време и сигурността на пътниците. Както описва networkedblogs.com, Skylift се състои от четири телескопични кабини, които могат да се движат нагоре и надолу по две основни оси, но иначе изглежда като обикновен микробус. Багажът и пътниците могат да се разположат във всяко едно от четирите помещения, като по този начин се осигорява двойно повече пространство и никакво напускане на превозното средство. Всяка една от кабините може да достигне до нивото на най-малките и най-големите самолети.
Дизайнът е изключително компактен и удобен, като спестява време за товарене, придвижване, и излишно движение около самолета преди полет, резкия сблисък с различни метеоролгични условия, изкачването на стъпала. В портфолиото си Seeberg предлага статистика на най-честите причини за наранявания по стълби като сред тях са слаба захватка за парапета, хлъзгава повърхност на стъпалата поради сняг или дъжд, твърде високи стъпала, пренасяне на багаж, лоша видимост. Макар проектът SkyLift да изключва всички тези заплахи, за сега е все още само на хартия.
Discussion about this post