Facebook е един от най-ярките символи на интернет обществото, в което живеем. Социалната мрежа продължава да генерира впечатляващ трафик. Милиони потребители разчитат на своите профили за достъп до актуално съдържание всеки ден. Внушителната бизнес империя на Meta, обаче е изправена пред все по-големи предизвикателства.
Така например компанията отчете за първи път спад в приходите през второто тримесечие. Едва ли има по-изразително доказателство за проблемите на Меta от последните им финансови резултати. Анализаторите внимателно следят трендовете, които евентуално биха могли да компенсират 36% загуба в периода април-юни 2022г.
Дивизията The Reality Labs, която е отговорна за изграждането на метавселената отчита негативни финансови резултати от $2.8 млрд. Ситуацията се задълбочава и компанията вече предприема мерки, за да стабилизира своето финансово състояние. Tова включва и създаването на изцяло ново подразделение с името New Monetization Experiences.
Eдна от водещите цели на новият отдел ще бъде монетизацията и респективно въвеждането на премиум функции. Facebook няма да е единствената услуга на компанията, която ще бъде засегната от промените, тъй като ще бъдат интегрирани още към Instagram и WhatsApp. Търсенето на допълнителни източници на приходи е и част от стратегията на Meta да се справи с икономическата несигурност.
Рекламите са водещ източник на приходи и можем да очакваме още повече подобно съдържание в своите акаунти. Meta са собственик на някои от най-популярните приложения и това може да се отрази на стотици милиони потребители.