Съвсем наскоро в онлайн пространството се появи слухът, че нов е-рийдър излязъл от лабораториите на Sharp ще се опита да пребори iPad с функции подобни и дори по-добри от устройството на Apple. Разбира се, това не е нищо ново. Този път обаче самият изпълнителен директор на Sharp се закани публично, че електронният четец, който тази есен ще бъде представен в Япония, а до края на годината ще достигне и САЩ, ще конкурира iPad. Това, с което от Sharp се надяват да преборят таблета на Apple се нарича 3D. “Усещаме, че потребителският ентусиазъм спрямо 3D технологиите се повишава,” твърди Катаяма, “нашите клиенти искат мултифункционалност и ние ще им дадем точно това”.
Микио Катаяма едва ли говори без основание. Изпълнителният директор, който е и президент на компанията от 1 април 2007, вече е доказал, че именно многофункционалността е ключова характеристика за продуктите на Sharp. Да напомним, че съвсем скоро от там планират да представят първия си 3D смартфон, който няма да има нужда от очила. Като добавим и в момента разработвания таблет, едва ли виждането му за Sharp се отклонява от реалността.
Стратегиите на 53-годишния Катаяма, разбира се, не спират само с триизмерните технологии. Наскоро той обяви, че се кани да построи фабрики за слънчеви батерии в Европа, САЩ и Китай. Решението му слънчевите батерии да се произвеждат навън се обосновава с факта, че така ще се минимализират загуби при обмена на съответната валута. Катаяма планира да започне производство на батерии в Италия най-късно през втората половина на 2011. По-късно ще започне и производството в САЩ и Китай. Изпълнителният директор побърза да успокои служителите си, че преместването на производството извън Япония, не означава съкратени работни места. Точно обратното – той възнамерява да разшири производството на слънчеви батерии и в Япония, най-вече заради растящия потребителски интерес. Катаяма определено не скромничи що се отнася до бъдещите планове на Sharp. “С производството на продукти с 3D технологии, включително електронни четци, смартфони и слънчеви батерии, възнамеряваме да вземем поне 45% дял от японския пазар,” смята той.
Discussion about this post