Собствениците на смартфони и таблети са отделили рекордни средства за покупки в мобилни приложения. Данните обхващат първата половина на календарната година и отчитат приходи от $64.9 млрд. Това е 24.8% увеличение от регистрираните $52 млрд. в Google Play и App Store през първите шест месеца на 2020г., разкрива доклад на Sensor Tower.
Дългогодишната традиция App Store да генерира повече приходи продължава, като собствениците на iPhone и iPad са отделили $41.5 млрд. за абонаменти, покупки на приложения и игри. По този начин онлайн магазина на Apple отчита 1.8 пъти повече приходи, в сравнение със сумата от $23.4 млрд., която регистрира Google Play за същия период.
Настоящите резултати продължават впечатляващото представяне от предходната година, когато потребителите отделиха за мобилни приложения около $40.5 млрд. Тази стойност очерта 28.4% увеличение, спрямо предходната година, като сега вече достига до внушителните $64.9 млрд. в App Store и Google Play през първите две тримесечие на 2021г.
Едва ли ще се изненадате, че гейминга е най-популярната категория на мобилни приложения, като приходите за разработчиците на игри се увеличават със 17.9% през първите шест месеца. Конкретният ръст е 24.7% за Google Play и достига до 13.5% в App Store, информира AndroidHeadlines.
Собствениците на смартфони с двете платформи са платили $44.7 млрд. за съдържание в игри през първата половина на 2021г. Най-успешните заглавия за периода са Honor of Kings, PUBG Mobile, Genshin Impact, Roblox и Coin Master.
За първи път са отчетени приходи от над $1 млрд. в категорията на книгите, предлагани в онлайн магазините за приложения в периода януари-юни 2021г.
Oще от Digital: Най-добрите приложения за последните 10 години
Discussion about this post