YouTube е водещата платформа за откриванетo на интересно видео съдържание в интернет, което може да се каже и за любимите ни музикални парчета. Facebook също имат сериозни амбиции към тази пазарна ниша и според новите данни на TheInformation компанията в момента води преговори с поне едно от най-големите звукозаписни студия в индустрията. По този начин социалната мрежа се надява да започне да показва тяхното оригинално съдържание в клиповете, които се споделят между профилите във Facebook, предаде BusinessInsider.
В момента видео материалите, които се качват от обикновените потребители и предлагат музикално съдържание, което е обект на авторски права се изтрива автоматично в социалната мрежа. Фактът, че Facebook не притежава права над тях кара компанията постоянно да наблюдава съдържанието, което ъплоудваме с акаунтите си. От своя страна това ограничава потребителите и е едно от най-големите предимства, което има YouTube пред Facebook по отношение на мултимедийното съдържание.
Много скоро, обаче тази ситуация може да се промени, ако Facebook успее да постигне споразумения с водещите звукозаписни компании. В момента гледаме над 4 млрд. видео клипа в социалната мрежа всеки ден, а причината много потребители да предпочитат YouTube е, че платформата им позволява да генерират приходи от своите клипове. Ще е интересно да видим дали Facebook ще успее да изпълни амбициозната си цел да се превърне в основния източник на онлайн видео в интернет.
Discussion about this post