PC пазарът не се намира в добро състояние. Всички големи компании свързани с този пазар като Microsoft, Intel и AMD информират за намалени продажби през изминалата година.
Microsoft, без съмнение, имат своите собствени проблеми във време на преход в областта на компютърните технологии. Светът на персоналните компютри като цяло се е „хванал за сламка“, и тя се нарича Windows 8. Дори силните Apple съобщават за намалени продажби на Mac-ове.,
В същото време, потребителите купуват повече смартфони и таблети. Тази тенденция е в основата си подмяна на продуктите на Microsoft с тези на Google и Apple. За Apple, това е компромис, който си струва, като се има предвид, че iPhone и iPad носят най-големите им продажби. Какво можем да очакваме да се случи с Microsoft при това положение? Ще станем ли свидетели на залеза на този технологичен гигант?
Microsoft се опитват усилено да се адаптират към новото време. Те едва ли си правят илюзии за силата на мобилния пазар, тъй като дори и децата вече си пожелават таблет или смартфон за подарък. Дори и да говорим за игри, едва ли скоро някой ще се сеща да си поиска геймърско PC.
От BBC смятат, че да се твърди, че Microsoft са „изпуснали влака“ ще бъде неточно. Microsoft бяха сред първите компании, които опитаха да завладеят мобилната индустрия с Windows Mobile – платформата, която предшестваше смартфон революцията – само че вместо да „поведат революцията“, Microsoft изгубиха фокус.
Ето причините, които от медията посочват като сигнални за това, че Microsoft няма да станат отново лидери в технологичния свят.
1. През 2009 година Microsoft бяха сигурни, че следващото голямо нещо в технологичния свят ще са мобилните устройства, и че това ще доведе до залеза на персоналния компютър. Но вместо да хвърлят ресурси в своята мобилна платформа, те решиха да се занимават с онлайн услуги. Според главния изпълнителен директор Стив Балмър, смартфоните и таблетите щели да бъдат „дистанционни устройства за управление и достъп до данните, съхранявани в облака“.
2. Неуспехът на Microsoft не се дължеше на липса на прозорливост, на нежелание, или неспособност да се справят. Проблемът се дължи на основният им начин за правене на бизнес и той е да правят всичко като лидери. Това обаче означава, че им трябват партньори, тъй като Microsoft не искат да призвеждат хардуер. Вместо това, те се занимават с проектиране на софтуер, който да работи на съответните устройства. Така работеше системата преди десетилетия. Е, да, но софтуерът за мобилни устройства не беше толкова добър. Windows Mobile беше печално известен с множеството си бъгове, а производителите на хардуерни устройства правеха за тази платформа откровено казано посредствени джаджи. Така се стигна до 2011 година, когато на Windows 7 се падаха по-малко от 4 % от пазара на мобилни услуги. През това време Apple отчетоха своя трети най-голям ръст, докато Samsung продаваха едно на четири устройства с платформата на Google Android.
3. Microsoft решиха да се справят без своите доставчици в търсене на решение на проблемите си и през октомври, 2012 година представиха сами своя таблет Surface. Това обаче ги поставя пред възможни ужасни последствия ако се провалят. С този ход, Балмър направи Microsoft уязвим на пряка конкуренция. Сега успехът на Windows ще зависи изцяло от способността им да привличат потребители и разработчици на трети страни. Ако това не стане, Microsoft няма да бъдат конкуретно способни в надпреварата на мобилния пазар.
Discussion about this post