Ерик Шмидт изглежда или е забравил, или просто не обръща достатъчно внимание на мотото, което вече от няколко години съпътства Google в бизнеса: “Не бъдете зли.” В някои от скорошните си коментари, изпълнителният директор използва доста двусмислени изречения, които звучат дори застрашително. FastCompany.com изреди някои от най-предизвикващите недоумение коментари на CEO-то на Google.
1. “Знаем къде сте. Знаем къде сте били. До някаква степен можем да разберем и за какво си мислите.” И това бе негов коментар в интервю, посветено на защитата на личните данни.
2. “Мисля, че обществото не разбира какво се случва, когато всичко може да се използва, разбира и записва от всеки един човек през цялото време.” Въпреки, че Шмидт оттегли този коментар и каза, че само се е шегувал, ние няма да забравим как той посъветва цялото общество от интернет потребители да сменят имената си.
3. “Вярно е, че виждаме какво търсите. Но го забравяме веднага след това.” След този коментар, интервюиращият от The Colbert Report запита Шмидт дали трябва да имаме вяра в Google, че ще забрави за това, което сме търсили, на което той отговори: “Не само, че трябва да имате вяра. Това е задължение в много страни.”
4. “Най-доброто, което може да ни се случи, е Facebook да отворят достъпа до данните си. Ако, пък, това не стане, има и други начини да се доберем до тази информация.” Оставяме коментара на вас.
5. “Можем да предположим какво ще направите. Представете си го само: ние знаем къде сте, знаем какво харесвате.” Това бяха едни от заключителните думи на Шмидт на изложението IFA, които тогава може и да не са били взети под внимание, но сега определено започват да будят опасения.
Discussion about this post