Невероятното търсене на дигитални аудиоплеъри и непрекъснатото дърпане на музика от интернет свалиха много ниско летвата на качеството на песните. Това е проблемът, над който са се замислили компаниите MusicGiants и Sonos. Главната цел на компресирането на музикални файлове е да намали обема им, а не да запази качеството. Затова потребителите на аудио плеъри не могат да се насладят на истинското звучене на любимите си групи. Само Apple Computer е продала 50.8 милиона iPod-а от пускането на продукта през октомври 2001 година, а само за последното тримесечие, продажбите на продукта достигнаха 8 милиона. Това е сигурен показател, че голяма част от меломаните нямат възможност да се докоснат до истинската музика. Само преди години музикалните фенове пътуваха с километри, за да открият най-добрата музикална уредба, даваха мило и драго за да се сдобият с усилватели, тонколони, басове. Това дори се превърна в показател за жизнения стандарт. С навлизането на дигиталната музика, тези навици започнаха да умират. Компанията MusicGiants обаче е решена да остане вярна на истинските меломани. Тя създаде сайт, от който могат да бъдат закупени песни с висока разрешителна способност (HD) , чието качество ще може да се мери с музиката от оригинален компакт диск. Пред MusicGiants обаче стоят няколко проблема: на първо място е големината на файловете. Компресирана в HD формат, една песен ще заема около пет пъти повече място от форматите AAC или Windows Media Audio. Ако става дума за цени – една песен от MusicGiants струва 1.29 долара – с 30% по-скъпа от песните в онлайн магазина за музика на Apple – iTunes. Друг главен проблем е, че HD форматът е несъвместим с iPod. За MusicGiants и Sonos остава надеждата, че истинските ценители не са на изчезване и независимо от пречките, меломаните ще предпочетат звученето на истинска та качествена музика.
Discussion about this post