Учените от NASA разработват иновативна технология, която има потенциала да ги приближи с още една стъпка към създаването на самолет от ново поколение, който консумира минимално количество енергия. Другото ѝ предимство е, че използването ѝ ще намали значително звука на двигателя и от агенцията вече са провели първите успешни тестове с нея. Новият проект на NASA e свързан със създаването на различна конструкция на крилото, която може да променя своята форма, информира Engadget.
Идеята им е доста революционна, тъй като те премахват от него ключов компонент, който присъства в почти всеки самолет създаван от 1911г. насам. Иновативната система се казва FlexFoil и може лесно да се интегрира към съществуващите крила, предлагайки дизайн, който подобрява аеродинамиката и съпротивлението, но и намалява разхода на гориво и шума. Eкспериментите на NASA са проведени с модифицирана версия на летателния апарат Gulfstream III в състояние на фиксирана повърхност на крилата му.
Teхнологията Adaptive Compliant Trailing Edges (ACTE) ще позволи на учените да разработят нови ултралеки материали, които ще бъдат използвани в конструирането на следващото поколение самолети. Благодарение на нейните предимства те ще имат различен дизайн, ще работят по-ефективно, ще имат по-нисък разход на гориво и вредни емисии в атмосферата. Ще е интересно да проследим как ще продължи да се развива този интересен проект на NASA.
Discussion about this post