Eлектрическите автомобили набират популярност, но ще са необходими години преди да станем свидетели на масовото им навлизане в световен мащаб. От една страна производителите се нуждaят от време да оптимизират стратегията си, а от друга има редица технологични препятствия, които пречат на тези процеси. Един от тях е капацитета на батериите в EV автомобилите, които не предлагат достатъчно дълго капацитет, а и също така се задържат твърде дълго време.
Специалисти от University of Glasgow разработват хибридна система за съхранение на енергия, която използва нова Flow батерия с наномолекули, които съдържат водород. Тестовете им показват, че концентрирана течност би могла да увеличи десетократно обема енергия, която се съхранява по този начин в батерията. Гъвкавостта на системата позволява сами да изберете дали крайния продукт да е в газово състояние или като електрически импулси, съобщава Engadget.
Предимствата от интеграцията на хибридната система са многобройни, като най-сериозното е, че ще може да зареждаме електромобилите толкова бързо, както бензиновите автомобили. Новият метод крие голям потенциал да допринесе за по-ниските разходи в изграждането на мащабна мрежа от терминали за зареждане, спрямо сегашните технологии. В същото време течността, която остава като остатъчен продукт може да замести тази от старите батерии, което е другото важно предимство.
Още от Digital: Тоyota, Honda, Nissan и Panasonic ще разработват съвместно батерии за електромобили
Discussion about this post