Потребителите консумират все повече видео съдържание в своите профили в социалната мрежа, което е и причината за много от новите функции, които видяхме през последните месеци във Facebook. Компанията вече предостави възможността на всички нас да излъчваме на живо от своя смартфон, но също да създаваме и ъплоудваме 360-градусови видео клипове. Неслучайно скоро Марк Зукърбърг коментира пред медиите тези функции и опредeли сегашния момент като „златната видео ера в интернет“, информира VentureBeat.
Благодарение на тях можем да взаимодействаме и получаваме информация по много по-атрактивен и интересен начин, което е ключово за бизнес модела на компанията в дългосрочен план. От компанията смятат, че има потенциал много нови продукти и услуги да бъдат интегрирани към социалната мрежа, за да улеснят споделянето и качването на видео съдържание. В контекста на тази идея от Facebook работят над нови формати и инструменти, които за в бъдеще да станат част от профилите на над 1.6 млрд. потребители, които днес я използват.
Компанията вече инвестира в технологиите за виртуална реалност и включването на поддръжка за тях може да я превърне в най-мащабната платформа с такова съдържание в интернет. По този начин се оказва, че 360-градусовите клипове и стриймването на видео в реално време са само началото на нова вълна от иновации, които да превърнат Facebook в по-интерактивна и удобна за използване услуга. В същото време представянето на подобни функции ще увеличи значително трафика на видео в социалната мрежа, като така ѝ позволи да се конкурира по-успешно с YouTube.
Discussion about this post