Още по време на технологичното изложение IFA Berlin през есента на 2015г., Digital.bg ви показа премиерно новите флагмани в семейството на Sony – Xperia Z5 и Z5 Premium. Той както знаем в първият в света смартфон с 4K дисплей. С появата си двата модела работеха под операционна система Android версия 5.1.1 Lollipop, като в началото на Март, Sony представиха официално ъпгрейд към Android 6.0 Marshmallow.
Оказва се обаче, че новата операционна система за Xperia Z5 серията дава бъгове. Непосредствено след ъпгрейд на телефоните си, много потребители от цял свят започват да се оплакват, че телефоните им не могат да влезнат в Play Store. Симптомите за които хора споделят във форума на Sonymobile са, че непосредствено след ъпдейта първо се получава съобщение, че магазинът на Google е спрял, след което изобщо не може да се стартира.
Скрийншот публикуван от собственик на Xperia Z5 във Франция
Моментално бяха предложени два варианта за решение на проблема. Това са изчистване на кеша в Play Store, за което трябва да следвате тези стъпки: Settings – Apps – Show system – Google Play Store – Storage – Clear Data
Или връщане на телефона към заводски настройки. Като, за да не загубите данните от устройството си, първо трябва да направите Sync App Data, следвайки тази последователност от менюто Settings – Accounts – Google – Enable Sync App Data.
Как да върнем заводските настройки на Sony Xperia Z5
Въпреки това обаче остават телефони Xperia Z5 при които проблема не е решен. От службата на поддръжка на Sony предлагат 100% работещо решение, което е при синхтронизиране на проблемният смартфон с компютър, да се активира приложението PC Companion което е налично за сваляне безплатно на сайта им. Така обновлението към Android 6.0 Marshmallow ще се презареди отново и всеки ще има достъп до Play Store.
Вижте още: За кои смартфони и таблети предстои официален ъпдейт към Android 6.0 Marshmallow
Discussion about this post