Производителите на смартфони са изправени пред все по-сериозни предизвикателства. Дори активният празничен сезон през декември не постигна положителни резултати. Пазарните наблюдатели от Canalys отчитат 17% ръст в продажбите, в сравнение със 2021г.
Това означава, че световните продажби на смартфони се свиват до 1.2 млрд. или 11% намаление на годишна база. Всъщност това е най-лошият резултат в индустрията от десетилетие насам. Въпреки негативните трендове се запазва баланса на силите, като Samsung и Apple продължават да отчитат най-много продажби.
Високите продажби на iPhone гарантират 25% от доставките през тримесечието, докато Samsung отчитат 20%. Третият най-голям производител за периода остава Xiaomi с 11%. Ситуацията вероятно ще се стабилизира през новата година. Все пак анализаторите са категорични, че дори да има ръст в продажбите ще бъде минимален.
Водещите производители на Android ще възприемат стратегията за намаляване на разходите и дори могат да отложат някои премиери. Икономическата несигурност и инфлацията вероятно ще са основни фактори, които ще влияят върху стратегията на компаниите през 2023г.
Следващата голяма премиера в индустрията ни очаква на 1 февруари, когато Samsung ще представят официално Galaxy S23 Series. Популярността на гъвкавите смартфони е тренд, който може да се отрази положително на развитието на мобилната индустрия през новата година.