Популярността на смартфоните и навлизането на все повече устройства с хибридни форм фактори са основната причина за слабото търсене на таблетите. Новите данни на анализатори от Digitimes Research разкриват положителни тенденции в този сегмент през последното тримесечие. Според информацията в периода юли-септември са продадени 44.89 млн. таблета на глобалния пазар. От своя страна това е увеличение от 21.1%, спрямо предходното тримесечие и ръст от 6.1% спрямо същия период през миналата година.
Най-голям интерес потребителите проявяват към таблетите с големина от 10 инча, които са генерирали около 30% от продажбите. Прогнозите са тази стойност да се увеличи до над 40% през първата половина на следващата година. Солиден интерес предизвикват 7″ и 8″ модели, които са позиционирани в бюджетния сегмент. Въпреки доброто представяне през третото тримесечие от Digitimes Research очакват спад в доставките през атрактивния празничен сезон в края на 2018г. от порядъка на 2-2.5% процентни пункта.
Въпреки това петте водещи производителя ще реализират очакваните продажби, а негативната тенденция ще се отрази най-вече на по-малките имена в този сегмент. Анализаторите забелязват и все по-голям интерес към таблетите, които поддържат стилуси, тъй като тези аксесоари улесняват рисуването и създаването на графични файлове. По всичко личи, че този тип устройства ще продължат да бъдат в сянката на смартфоните и много по-популярните преносими компютри на пазара.
Още от Digital: Как да свържем смартфон или таблет към телевизор чрез USB
Discussion about this post